اقتصادی

شاخص بورس ۵ هزار واحد منفی شد

شاخص کل بورس در معاملات امروز با کاهش ۵ هزار و ۵۰۰ واحدی روی ۱ میلیون و ۵۵۷ هزار واحد متوقف شد.

روند بازار بورس – به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز (یکشنبه ۲۳ شهریور ماه) با رشد ۹۰۰۰ واحدی به یک میلیون و ۵۹۳ هزار واحد رسید اما در ساعات میانی معاملات با کاهش ۹۰۰۰ واحدی، به یک میلیون و ۵۷۴ هزار واحد رسید ولی بار دیگر با سه هزار واحد رشد در نیم ساعت پایانی معاملات به یک میلیون و ۵۷۷ هزار واحد افزایش یافت و به این ترتیب معاملات امروز با کاهش ۵۵۶۷ واحدی یا ۰.۳۵ درصدی شاخص کل، به پایان رسید.

شاخص هم‌وزن نیز با کاهش ۳۳۸۲ واحدی به ۴۲۳ هزار واحد رسید. در معاملات امروز یک میلیون و ۱۸۱ هزار فقره معامله انجام شد که ارزش آنها بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بود. ارزش کل بازار در پایان معاملات امروز بیش از ۵,۹۰۰ هزار میلیارد تومان بود.

نمادهای «کگل»، «فولاد» و «فارس» با تأثیرگذاری ۱۳۰۰ تا ۲۰۰۰ واحدی در رشد شاخص اثر مثبت داشتند و نمادهای «فملی» و «حکشتی» با تأثیرگذاری منفی ۱۲۰۰ واحد از مؤثرترین نمادها در کاهش شاخص بورس محسوب می‌شوند.

سه نماد «ثامید»، «کاوه» و «وبصادر» به ترتیب با تقاضای ۹۵۰ میلیون، ۲۶ میلیون و ۱۰۰ میلیون سهم به ارزش به ترتیب ۱۸۲ میلیارد، ۵۵ میلیارد و ۳۶ میلیارد تومان، بیشترین صف خرید معاملات امروز را داشتند و سه نماد «فملی»، «خگستر» و «ثشاهد» با عرضه به ترتیب ۸ میلیون، ۶۸ میلیون و ۵۱ میلیون سهم به ارزش به ترتیب ۴۹۰ میلیارد تومان، ۴۰۰ میلیارد تومان و ۲۷۴ میلیارد تومان، بیشترین صف فروش در معاملات امروز را به خود اختصاص داده‌اند.

تقریباً همه گروه‌های معاملاتی در تابلوی امروز بورس تهران به جز چند نماد پتروشیمی و فلزات، سرخ پوش بودند. دو گروه لیزینگ و شرکت‌های بیمه‌ای بیشترین نمادهای با «سقف دامنه نوسان منفی ۵ درصد» را در میان گروه‌های مختلف صنایع بورسی تشکیل می‌دهند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا