بورس

نمادها خودرویی و شیمیایی بورس را سبز کردند / شاخص بورس ۲۳ آبان

امروز شاخص کل بورس با بیش از ۳ هزار واحد رشد (۰٫۲ درصد) در محدوده یک میلیون و ۴۴۲ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز شاخص کل بورس با بیش از ۳ هزار واحد رشد (۰٫۲ درصد) در محدوده یک میلیون و ۴۴۲ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز با بیش از ۰٫۲ درصد رشد در کانال ۳۸۸ هزار واحد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس امروز در پایان بازار بیش از پنج هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته رشد اندکی داشت. بیشترین تاثیر مثبت در شاخص امروز را نمادهایی فخوز، نوری و کگل داشتند و شستا نیز با بیش از ۷۱۰ واحد افت بیشترین اثر منفی را در بورس امروز داشت.

همچنین در این روز بیشترین ارزش معامله برای نمادهای پالایش، کمند و دارا یکم ثبت شد. برترین گروه‌های صنعتی خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی بودند. بیشترین حجم معامله هم برای خبهمن، خگستر و وسکرمان ثبت شد.

فرابورس نیز با بیش از ۶۱ واحد رشد در کانال ۲۰ هزار و ۵۲۹ واحد قرار گرفت. آریا، غصینو و شجم بیشترین تاثیر مثبت را در این بازار داشتند.

با قرمز شدن نمادهای خودرویی دیروز بانک‌ها رشد خوبی داشتند. امروز با چند سیگنال مثبت خودرویی‌ها دوباره سبز شدند. در روز سبزی بازار اما بانک‌ها و موسسات اعتباری قرمز به کار خود پایان دادند.

در حالی که فقط ۴۸ ساعت از خبر لغو قیمت‌گذاری خودرو می‌گذرد، با انتشار اخباری مبنی بر بررسی مجدد آزادسازی قیمت خودرو، نمادهای تعلیق نشده این گروه سبزپوش بودند. اما حال سوال اینجاست که انتشار این اخبار برای کاهش جو منفی بازار است یا خودرو رنگ آزادی را خواهد دید؟

نااطمینانی در بورس حاکم است

خبری زاد، کارشناس بازار سهام گفت: شوکی که اواخر هفته گذشته با انتشار خبر لغو آزادسازی قیمت خودرو به بازار وارد شد باعت ایجاد نااطمینانی شد. مردم نسبت به سیاست‌گذاری‌های دولت و بازار سرمایه بی‌اعتماد شده‌اند.

وی ادامه داد: احساس می‌کنم مصاحبه‌های بعدی در خصوص آزادسازی قیمت خودرو برای آرام کردن جو بازار است. سرمایه‌گذاران به این راحتی مجدد اعتماد نمی‌کنند.

خبری‌زاد عنوان کرد: قیمت‌ها در سطوح ارزندگی بسیار خوبی هستند. دولت با روشی عاقلانه‌تر و کمتر پوپولیستی می‌تواند بازار سرمایه را سر و سامان دهد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا