بورس

شاخص کل بورس ۵ هزار و ۴۱۶ واحد اُفت کرد

شاخص کل بورس با اُفت ۵ هزار و ۴۱۶ واحدی در تراز یک میلیون و ۴۲۴ هزار واحد متوقف شد.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امروز دوشنبه (۳۱ مرداد) شاخص کل بورس با رشد ۸۱۹ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۰ هزار و ۷۲۶ واحد قرار گرفت.شاخص کل بورس با اُفت ۵ هزار و ۴۱۶ واحدی در تراز یک میلیون و ۴۲۴ هزار و ۴۸۹ واحد متوقف شد.

آقای حسین مرید سادات کارشناس بازار سرمایه گفت:حال این روز‌های بازار مساعد نیست و بازا چشم انتظار اخبار است. ارزش معاملات و حجم معاملات همه بیانگر ابهام بازار است و این ابهام شامل همه نماد‌های ریالی و دلاری می‌شود. امروز هم مانند روز‌های سابق شرایط بازار با ابهام اخبار پیش رفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم دو هزار و ۱۱ میلیارد تومان رسید. «کگل»، «فولاد» و «کچاد» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خساپا»، «خود رو» و «فولاد» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با رشد ۷۷۱ واحدی روی پله ۳۹۷ هزار و ۲۹۶ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۵ هزار و ۸۰ میلیارد سهم به ارزش دو هزار و ۱۱ میلیارد تومان رسید.

شاخص کل بورس ۵ هزار و ۴۱۶ واحد اُفت کرد

شاخص فرابورس هم با رشد ۳۰ واحد روی پله ۱۸ هزار و ۹۹۰ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرا بورس به تعداد هزار و ۹۰ میلیارد سهم به ارزش ۵۱۶ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های کالا، نوری، خودرو به ترتیب با ۴۰۷.۳۳، ۲۶۴.۵ و ۱۸۴.۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های کگل، فولاد و کچاد به ترتیب با ۱۶۴۱.۵۶، ۱۵۴۳.۶ و ۱۲۶۰.۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در شاخص کل فرابورس

نماد‌های زاگرس، کگهر و آریا به ترتیب با ۱۹.۳۶، ۷.۶۱ و ۴.۵۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های کگهر، آریا و شاوان به ترتیب با ۱۱.۳۳، ۹.۹۷ و ۳.۷۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۵۱۵ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فلزات اساسی» و «بانک‌ها» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های بورس، کالا و دانا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های های ولغدر، سفار و قلرست بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های فرابورس، ثرود و وگسترد بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت مفاخر، ساینا و پارتا بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

افران، فرداو همای بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، صمعاد ۲۱۲ و فردا در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات، و آوند بیشترین عرضه فروش را نماد‌های اراد ۵۰، اعتماد و اوصتا در بورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های صفارس ۱۴۷۲، فیروزا و خساپا بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خساپا، خودرو و شستا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های اراد ۸۶۴، اراد ۸۷۴ و اخزا ۹۱۶۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، وملل ۲ و کارا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا