اقتصادی

شاخص کل بورس به یک میلیون و ۲۵۹ هزار واحد رسید

شاخص کل بورس در معاملات امروز یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ با رشد ۱۲ هزار و ۷۴ واحدی به یک میلیون و ۲۵۹ هزار و ۲۲۷ واحد تا قبل از ساعت ۱۰:۳۰ صبح رسید.

به گزارش روند بازار بورس به نقل از مهر، شاخص کل بورس در معاملات امروز یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ با رشد ۱۲ هزار و ۷۴ واحدی به یک میلیون و ۲۵۹ هزار و ۲۲۷ واحد رسید.

همچنین شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۵۱۴ واحدی به ۴۳۲ هزار و ۴۸۳ واحد رسید.

نمادهای شستا، فملی، فارس، فولاد، شپنا، وغدیر و وبملت بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

بیشتر بخوانبد: روند مثبت شاخص بورس تا چه زمانی ادامه دارد؟

محمد خبری‌زاده، کارشناس بازار سرمایه پیش تر درباره وضعیت کنونی بازار درباره دلایل مثبت شدن شاخص تاکید کرد: یکی از مهمترین عوامل این بود که بازار به ارزندگی رسیده و از سوی دیگر امروز طبق اعلامیه‌ای که بورس اعلام کرد بازارگردان‌ها الزامی به ای‌پی‌های تعهد خودشان در بخش فروش نداشتند. یعنی فروشنده بالقوه در بازار کم شده بود و از آن طرف هم قیمت‌ها جذاب شده بود و گزارش‌های خوبی هم از شرکت‌ها منتشر شد . به این سه دلیل در کنار هم سبب شد بازار سبزپوش شود. 
وی با اشاره به اینکه اتفاقات اخیر کمی ابهام در فضا ایجاد کرد، گفت: 
شاید یکی از دلایلی که بورس در هفته های اخیر ریزش داشت، همین ابهامات بوده است.  امیدوارم هر چه زودتر وضعیت شفاف شود که بازار سرمایه روند بهتری را در پیش بگیرد. 

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا