بورس

شاخص کل بورس ۱.۴ میلیون واحد را رد کرد

شاخص کل بورس در آغاز معاملات امروز وارد کانال ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار وحدی شد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرنگار مهر، در حالی که قرار بود یونیت‌های سرمایه گذاری صندوق واسطه گری مالی یکم با نماد معاملاتی «دارا یکم» پس از ۳۵ روز از پایان ثبت نام متقاضیان دریافت این واحدها، امروز چهارشنبه ۴ تیر ماه وارد بازار سرمایه شود، این نماد هنوز بازگشایی نشده و دارندگان این واحدها، امکان فروش آن را نیافته‌اند.

شاخص کل بورس نیز در معاملات امروز بورس تهران با جهش ۱۲ هزار واحدی، در همان ابتدای معاملات وارد کانال ۱.۴ میلیون واحدی شد و بلافاصله به رکورد باورنکردنی ۱ میلیون و ۴۱۲ هزار واحد رسید.

شاخص هم وزن اما روند منفی ۷۳۰ واحدی داشت و به رقم ۴۲۹ هزار و ۷۱۳ واحد بازگشت.

در حالی ارزش معاملات در روز گذشته به ۱۵ هزار میلیارد تومان رسیده بود، اما ارزش معاملات در یک ساعت و نیمی که از معاملات امروز می‌گذرد، به ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

دو نماد فارس با ۳ هزار و ۲۶۴ واحد و فملی با ۲ هزار و ۷۱۳ واحد مؤثرترین نمادهای شتاب دهنده در رشد مثبت شاخص کل در معاملات امروز هستند.

سیمانی‌ها، صندوق‌ها، شرکت‌های سرمایه گذاری، بیمه‌ها، ساختمانی‌ها و دارویی ها از تابلوهای قرمزپوش امروز هستند و پتروشیمی‌ها و بانک‌ها با رشد مثبت اندک روبه رو هستند.

به نظر می‌رسد بازار فعلاً در اختیار حقیقی هاست و حقوقی‌ها امروز پول تازه ای به بازار وارد نکرده‌اند؛ همین موضوع سبب خروج تشدید فاصله رشد شاخص میان معاملات امروز با روز گذشته باشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا