بورس

بازگشت شاخص بورس به مدار صعود با ۱۸ هزار واحد رشد

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، ۱۸ بهمن‌ماه) با ۱۸ هزار و ۶۵۲ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۵۵۶ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرنگار ایرنا، شاخص هم‌وزن با هشت هزار و ۲۱۰ واحد افزایش به ۴۸۴ هزار و ۴۶۰ واحد و شاخص قیمت با چهار هزار و ۸۷۴ واحد رشد به ۲۸۷ هزار و ۶۵۱ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هشت میلیارد و ۲۴۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۷ هزار و ۶۳۷ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲ هزار و ۵۵۶ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۸۸ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) یک هزار و ۵۱، فولاد خوزستان (فخوز) با ۸۹۵ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۷۵۰ واحد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۶۲۶ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۵۲۴ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۱۳۰ واحد، صنایع پتروشیمی کرمانشاه (کرماشا) با ۷۸ واحد و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق) با ۷۶ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان اردستان (اردستان)، بانک ملت (وبملت)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، سرمایه گذاری توسعه آذربایجان (وآذر)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه بانک ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۷۶۴ میلیون برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۴۶۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۹۱ واحد افزایش داشت و به ۲۰ هزار و ۲۱۱ واحد رسید.

در این بازار بیش از پنج میلیارد و ۷۰۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۳۷ هزار و ۵۸۹ نوبت بود.

پلیمر آریاساسول (آریا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و فرابورس ایران (فرابورس) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین پخش البرز (پخش)، بیمه سامان (بساما)، بیمه کوثر (کوثر) و تولید و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا