اقتصادی

خبر مهم برای مجردهای متقاضی مسکن / تا زمان تحویل مسکن باید ازدواج کنید

امکان ثبت نام برای افراد مجرد بالای ۱۸ سال احتمالا در هفته آینده به تصویب شورای عالی مسکن می‌رسد اما گفته می‌شود این افراد تا زمان تحویل واحد باید ازدواج کنند.

به گزارش روند بازار، آنطور که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده پیشنهاد فراهم شدن امکان ثبت‌نام تمامی افراد مجرد بالای ۱۸ سال در طرح جهش تولید و تامین مسکن به دولت ارائه شده که رییس‌جمهور نیز با آن موافق است و احتمالا دوشنبه یا سه شنبه هفته آینده به تصویب شورای عالی مسکن می‌رسد. البته گفته می‌شود تا زمان تکمیل خانه‌ها که احتمالا حدود دو سال طول می‌کشد مجردهایی که نام‌نویسی کرده‌اند باید ازدواج کرده باشند.

اما در حال حاضر چهار گروه از افراد مجرد امکان ثبت نام در طرح جهش تولید و تامین مسکن را دارند. گروه اول مردان مجردی هستند که قبلا ازدواج کرده و اکنون مجردِ سرپرست خانوار تعریف می‌شوند. اگر آقا و خانمی مجرد اما سرپرست خانوار باشد می‌تواند در این طرح شرکت کند به این معنی که قبلا ازدواج داشته و اکنون با فرزندان خود زندگی می‌کند.

همچنین معلولین جسمی حرکتی با ۲۰ سال سن اعم از مرد و زن می‌توانند در این طرح شرکت کنند. نخبگان علمی با تایید بنیاد ملی نخبگان هم می‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن شرکت کنند و محدودیتی برای مجرد بودن آنها وجود ندارد.

استثنایی هم وجود دارد و آن اینکه خانم‌هایی که ازدواج نکردند اما ۳۵ سال آنها تمام شده است نیز می‌توانند در این طرح شرکت کنند اما این استثنا شامل حال مردان نمی‌شود.

ممکن است افراد مجردی که خارج از شمول چهارگانه قرار دارند و برای ثبت نام در طرح جهش تولید و تامین مسکن اقدام می‌کنند با خطای سیستم مواجه نشوند اما تا زمانی که پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی شکل اجرایی و قانونی به خود نگیرد طبیعتا امکان دعوت از این افراد در مراحل بعدی وجود ندارد.

از روز گذشته عملیات اجرایی واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن با هدف از احداث سالیانه یک میلیون واحد مسکونی به طور رسمی در استان‌ها تحت نظر استانداران به عنوان روسای شورای مسکن استان‌ها آغاز شد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در مراسم چهارمین همایش ملی پدافند شهری، ضمن اعلام این خبر از ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی بانک‌ها به بخش مسکن که ذیل طرح جهش تولید و تامین مسکن قرار می‌گیرد خبر داد.

منبع: ایسنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا