اقتصادی

شرایط خرید و فروش مسکن در بازار بورس

فروش مسکن در بورس کالا ایران از ۴شنبه ۲۹ مرداد ۹۹ آغاز شد. این برای نخستین بار بود که در بورس کالای ایران که یکی از بورس های ۴ گانه کشور است، یک واحد تجاری مورد داد و ستد قرار می‌گرفت. فروش مسکن در بورس کالا میتواند عامل مهمی در شفاف شدن قیمت مسکن و نقش آفرینی بازار سرمایه در تامین نقدینگی صنعت راکد ساختمان در ایران عصر ۱۴۰۰ باشد. بورس کالا و بورس مسکن می تواند یک تسهیل کننده عالی باشند.

طی معاملات روز ۴شنبه توسط شرکت عمران شهر جدید پردیس، یک باب واحد تجاری پس از پذیرش در بازار فرعی بورس کالای ایران، با حضور ۲ متقاضی عرضه شد و این واحد به فروش رسید. این واحد به صورت ۳۰ درصد نقد و ۷۰ درصد اقساط در عرض ۴۸ ماه فروخته شد. ۳۰ درصد وجه اولیه ملک مورد معامله در حساب بورس کالا از طریق خریدار واریز شد و ۷۰ درصد مابقی نیز در اختیار شرکت عمران شهر جدید پردیس ماند. قیمت پایه نیز ۱۰ میلیارد و ۶۳۹ میلیون ریال بود.

شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در نظر دارد دارایی و املاک ۱۹ شرکت عمران شهرهای جدید را در ۳۱ استان کشور روی تابلو بورس کالا ببرد. بانک اقتصاد نوین (با نماد ونوین) نیز قصد دارد دارایی های مازاد را در بورس کالا عرضه کند. افزایش رونق ارائه مسکن در بورس کالا، سبب رونق معاملات در این بورس و افزایش قیمت سهم کالا در نیمه دوم سال ۹۹ خواهد بود.

جزییات کامل واحد تجاری که توسط بانک مسکن در ۲۹ مرداد ۹۹ در بازار فرعی بورس کالای ایران عرضه شد و خریداری گردید را در عکس زیر مشاهده میکنید. اطلاعات این واجد تجاری را در این PDF ببینید. بورس کالای ایران ۷ بازار دارد که بازار فرعی که در آن فروش مسکن انجام می شود. یکی از بازارهای هفت گانه است. کارمزد کارگزاران در بورس کالای ایران، ۰/۰۰۱۸ و کارمزد شرکت بورس کالای ایران نیز ۰/۰۰۰۵ اعلام شده است. حداکثر مبلغ کارمزد خرید و فروش نیز ۲۰۰ میلیون ریال است.

بورس کالای ایران

«کالا» یکی از سهام فراکابی بورس ایران است که انتظار رشد بالایی برای آن در بازه ۳۶ ماه آینده وجود دارد. بورس انرژی، شرکت بورس و فرابورس ایران، ۳ بازار بورسی کشور هستند. بورس مسکن نیز قرار است به عنوان پنجمین بورس ایران، با سرمایه ۵۰۰۰ میلیارد تومانی، نیمه دوم سال ۹۹ راه اندازی شود.فروش مسکن در بورس کالا

تابلو معاملاتی نماد کالا متعلق به شرکت بورس کالای ایران در بازار اول بورس ایران که در تاریخ ۲۹ مرداد۹۹ قیمت هر سهم بورس کالا: ۵۶۷۵ تومان است

در پی مذاکراتی که با وزارت راه و شهرسازی انجام شده، طرح‌هایی مانند فروش املاک و مستغلات، بازار تهاتری مصالح و املاک، طرح فروش متری مسکن و همچنین راه‌اندازی صندوق‌های املاک و مستغلات در بازار سرمایه در حال پیگیری است که هم‌اکنون امکان اجرای طرح پیش‌فروش متری مسکن در قالب انتشار اوراق سلف موازی استاندارد در بورس کالای ایران مهیاست.فروش مسکن در بورس کالا

سایت بورس کالا برای اطلاع از قیمت فروش مسکن در بورس کالا

مدیرعامل بورس کالای ایران درباره پیش فروش مسکن در این بازار گفته است که برای این طرح حضور انبوه‌سازان مسکن به‌عنوان عرضه‌کننده این اوراق نیاز است تا در ازای میزان خرید متقاضیان، متراژ مشخصی از پروژه مشخص‌شده را به مردم و خریداران عرضه کنند.

به عبارت بهتر، در این طرح انبوه‌سازان با هدف تأمین مالی و فروش ملک اقدام به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد می‌کنند که این اوراق قابل تحویل در سررسید است و خریداران می‌توانند در سررسید به ازای متراژهای معینی که تعیین شده، اوراق را تأمین کرده و اقدام به تحویل‌گرفتن واحد مسکونی کنند یا اینکه اوراق را در سررسید تسویه نقدی کنند.فروش مسکن در بورس کالا

بخش اطلاعیه های عرضه در بورس کالای ایران

برای مشاهده مسکن و واحدهای تجاری عرضه شده در بورس کالای ایران به سایت بورس کالای ایران به نشانی ime.co.ir مراجعه کنید. آخرین خبرها از بورس ایران در سایت seo.ir‌ در دسترس است. فهرست قیمت سهام شرکت های سهامی عام فعال در گروه صنعت ساختمان ایران را هر روز در سایت tsetmc.com دنبال کنید و گزارش های ماهانه آن ها نیز در codal.ir در دسترس است. فهرست عرضه های روزانه بورس کالا در این لینک در دسترس است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا