اجتماعی

وام ازدواج به خانم‌های متأهل بالای ۱۵ سال پرداخت می‌شود؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: طبق پیگیری‌های صورت گرفته مشکلی برای اعطای تسهیلات به زوج‌های زیر ۱۸ سال وجود ندارد.

به گزارش روند بازار، شرایط دریافت وام به زوج‌ها تغییر کرد؟

به نقل از فارس، امیرحسین بانکی‌پور عضو کمیسیون فرهنگی گفت: طبق قانون خانم‌ها از سن ۱۵ سالگی به بعد می‌توانند ازدواج کنند و مشکلی نیز برای بهره‌مندی از تسهیلات ازدواج برای آنها وجود ندارد.

وی افزود: طبق پیگیری‌های صورت گرفته در اجرای قانون جوانی جمعیت، خانم‌هایی که بین سن ۱۵ تا ۱۸ سالگی ازدواج کرده‌اند هیچ مشکل و محدودیتی از لحاظ دریافت تسهیلات ازدواج ندارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: قانون جوانی جمعیت برای حمایت از فرزندآوری تسهیلاتی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در نظر گرفت و در قانون بودجه نیز وام ۱۲۰ میلیونی ازدواج برای خانم‌های زیر ۲۳ سال و آقایان زیر ۲۵ سال به میزان ۱۵۰ میلیون تومان است.

بانکی‌پور خاطرنشان کرد: همان‌طور که عنوان شد در مورد خانم‌هایی که بین ۱۵ تا ۱۸ سال سن داشته و متأهل هستند هیچ محدودیتی برای دریافت تسهیلات در نظر گرفته شده برای ازدواج وجود ندارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا