اقتصادی

شرایط فروش شاهین اتوماتیک اعلام شد؛ تحویل ۱۵ ماه دیگر! + جدول

درحال‌حاضر متقاضیان خرید شاهین اتوماتیک در قالب سامانه یکپارچه با موعد تحویل پاییز ۱۴۰۳، قادر به پیش‌خرید این خودرو هستند. مبلغ مورد‌نیاز برای شرکت در این پیش ثبت‌نام نیز ۲۹۰ میلیون تومان است. اما مبلغ پیش پرداخت شاهین اتوماتیک چقدر است؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، شرایط فروش شاهین اتوماتیک در شهریور ۱۴۰۲ از سوی سایپا اعلام شد. این خودرو با موعد تحویل آذر ۱۴۰۳ عرضه شده است. مبلغ پیش پرداخت شاهین اتوماتیک ۲۹۰ میلیون تومان اعلام شد.

مبلغ پیش پرداخت شاهین اتوماتیک

از آنجایی که حداکثر ۵۰ درصد قیمت خودرو در زمان پیش‌خرید از مشتریان دریافت می‌شود، قیمت شاهین اتوماتیک برای مشتریان بیش از ۵۸۰ میلیون تومان خواهد بود. این خودرو هنوز به بازار آزاد نرسیده است، بر این اساس طبیعتاً قیمتی هم در بازار ندارد.

مبلغ پیش پرداخت شاهین اتوماتیک مهر 1402

شاهین اتوماتیک یکی از خودروهای جدید سایپاست که در مرحله دوم سامانه یکپارچه به متقاضیان ارائه شد. سه ماه پس از برگزاری مرحله دوم عرضه یکپارچه خودرو، قیمت شاهین اتوماتیک، اطلس و دیگر خودروهای جدید سایپا توسط شورای رقابت اعلام شد. اکنون نیز شرایط فروش شاهین اتوماتیک با موعد تحویل پاییز سال آینده از سوی این شرکت اعلام شده است.

رقم نهایی قیمت خودرو در شرایط پیش‌فروش هنگام تسویه مشخص می‌شود. قیمت خودرو نیز هر چند ماه یک بار توسط شورای رقابت افزایش پیدا می‌کند. بنابراین در زمان حال که ۱۵ ماه با تحویل شاهین اتوماتیک به مشتریان فاصله وجود دارد، باید انتظار رقم بالاتری را به‌عنوان بهای این خودرو داشت.

برای مثال، ممکن است در زمان تحویل خودرو، قیمت شاهین اتوماتیک به بیش از ۸۰۰ میلیون تومان رسیده باشد. بدیهی است که در این بازه قیمتی، تقاضای چندانی برای خرید شاهین اتوماتیک وجود نخواهد داشت.

بنابر اظهار‌نظر مدیر سامانه یکپارچه، حدود ۵۰ درصد از متقاضیان خرید خودروهای سایپا در قالب این سامانه انصراف داده‌اند. اکنون نیز این احتمال وجود دارد که پس از اعلام قیمت خودروهای جدید سایپا و شرایط پیش‌فروش با موعد تحویل دیرهنگام، سیل انصراف‌ها افزایش یابد.

بنابراین شاهین اتوماتیک شروع نامناسبی را برای ورود به بازار ایران تجربه خواهد کرد. این شرایط در مورد دیگر خودروهای جدید سایپا نیز تا حدی صادق خواهد بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا