کسب و کار

شرایط واگذاری غرفه های میادین میوه و تره بار شهرداری ها چیست؟

برای واگذاری غرفه‌ های موجود در میادین همچنین مزایده سازمان میادین تهران یک سری شرایط وجود دارد. این شرایط با توجه به یک سری مورد متغیر هستند. ما در این مقاله قصد داریم در مورد این شرایط و وظایفی که شهرداری در قبال آن‌ ها دارد صحبت کنیم. اگر به کسب اطلاعات کامل‌ تر در مورد غرفه ‌ها علاقه‌ مند هستید و می ‌خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید.

شرایط واگذاری غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار

واگذاری غرفه ‌های میادین میوه و تره بار دارای یک سری شرایط است. در سال ۱۳۷۴ قانونی تصویب و داخل آیین نامه آورده شد که طی آن یک سری شرایط و ماده برای واگذاری این غرفه‌ها در نظر گرفته شد که در ادامه به آن می پردازیم.

در صورت تمایل به دریافت آگهی های مزایده سازمان میادین تبریز و مزایده سازمان میادین تهران بر روی لینکها کلیک کنید.

ماده ۱

شهرداری وظیفه دارد با توجه به مکانی که غرفه در آن وجود دارد همچنین تسهیلات و وسعتی که دارد، به‌علاوه شرایط اقتصادی که بر معاملات و عرضه محصولات است یک مبلغی را از فرد بهره‌بردار دریافت کند. این مبلغ با توجه به حق بهره‌برداری، ضمانت حسن انجام کار و یک سری موارد دیگر که قبلا به تصویب رسیده‌اند مشخص می‌شود. اگر قرار به مزایده بود باید قبل از هر چیز آگهی مزایده نوشته و منتشر شود.

ماده ۲

یکی دیگر از شرایط واگذاری به این صورت است که متقاضیان اماکن مکلف هستند پس از انتشار آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار و نیز روزنامه‌های محلی توسط شهرداری، در زمان مقرر، تأییدیه قابل قبول از توان تولید خود، همچنین گواهی امکان ارسال محصولات به مکان‌های مزبور در هر شهر را از سوی ادارات کشاورزی یا جهاد سازندگی منطقه مربوطه یا سایر مراجع قانونی مرتبط، نقشه کروکی و آدرس دقیق محل تولید، به شهرداری شهر مربوطه تقدیم نمایند.

ماده ۳

شرایط مربوط به مدیریت و نگهداری اماکن همچنین محدوده‌های اختیارات و مسئولیت‌های موجود در قرارداد واگذاری که تا تاریخ امضای نماینده شهرداری و بهره‌برداری مشخص می‌گردد، تعیین می‌شود.

ماده ۴

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که شهرداری باید یک خدمات ضروری و مورد نیاز را برای میادین فراهم کند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. یکی از مهم‌ترین این خدمات تأمین آب مصرفی میدان با نصب شیرهای عمومی و سیستم اطفای حریق است. به‌علاوه شهرداری موظف است برق و روشنایی معابر و محوطه‌های عمومی میدان را تامین سازد.

ماده ۵

همچنین باید گفت میادین تر‌ه‌بار نیاز مراقبت دارند؛ از این رو شهرداری باید کادر نگهبانی، انتظامات و نظافت دستشویی و قسمت‌های خارجی اماکن فروش را به عهده بگیرد و برای هر کدام از این موارد یک نفر را استخدام کند. احداث نمازخانه و ایجاد پارکینگ برای اتومبیل‌های سواری نیز از دیگر وظایفی است که شهرداری باید برای آن‌ها فکری بکند.

ماده ۶

اعلام تعرفه‌های معتبر که بر اساس مقررات مربوط تعیین شده و نظارت بر قیمت‌های اعلامی، همچنین نظارت بر کیفیت محصولات و تولیدات ارائه شده از دیگر وظایفی است که همگی تحت وظایف شهرداری به شمار می‌روند.

ماده ۷

علاوه بر شهرداری، بهره‌بردار نیز یک سری وظایف را باید انجام دهد؛ این وظایف عبارت‌اند از:

  • نظافت و پاکیزگی محیط داخلی محل فروش را حفظ کند.
  • اصول بهداشتی را در عرضه کالا رعایت نماید.
  • با خریداران به خوبی رفتار کند.
  • توزین محصولات را به درستی انجام دهد.
  • از عرضه محصولات بد و فاسد خودداری کند و دقت و اهتمام کافی را به خریداران اختصاص دهد.

ماده ۸

اماکنی که طبق این آیین‌نامه به اشخاص واجد شرایط واگذار می‌شوند، تحت تأثیر لایحه قانونی مرتبط با روش‌های واگذاری اماکن و میادین و غرفه‌ها به‌منظور تسهیل در تهیه و توزیع میوه و تره‌بار و محصولات کشاورزی – مصوب ۱۳۵۸/۱۰/۵ شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران – قرار دارند و در این قبیل واگذاری‌ها، هیچ نوع حق استیجاری و کسب‌وکار برای بهره‌برداران فراهم نمی‌شود.

کلام آخر

طبق مطالب موجود در متن متوجه شدید که برای واگذاری غرفه‌ها باید به یک سری شرایط توجه کنید که البته می‌توانند متغیر باشند. سایت ارتباط گستران هزاره می‌تواند در زمینه اطلاع رسانی آگهی های واگذاری غرفه‌های تره‌بار و شرایط لازم آن، اطلاعات مفید و سودمندی را در اختیار شما بگذارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا