اجتماعیفرهنگی

خوابگاه دانشجویی به کدام دانشجویان تعلق می‌گیرد؟

بر اساس اعلام وزرات بهداشت همه دانشجویان باید در ابتدای ورود به دانشگاه مدارک واکسیناسیون را ارائه دهند. اما کدام دانشجویان نمی‌توانند از خوابگاه دانشجویی استفاده کنند؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، چهار روز از بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس می‌گذرد. از سرگیری کلاس‌های حضوری در پایان سال تحصیلی اما موجب انتقاد برخی از دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده‌ها شد. در همین حال برخی از دانشجویان نمی‌توانند خوابگاه دانشجویی بگیرند.

پس از دو سال سرانجام بار دیگر درهای مدارس و دانشگاه برای برگزاری کلاس‌ها بازگشایی شد. اگرچه پیش از این نیز برخی از کلاس‌ها و مدارس حضوری بودند اما حالا برای همه الزامی است.

شرط استفاده از خوابگاه دانشجویی


برخی از دانشجویان بعد از اعلام اینکه در پایان سال تحصیلی باید برای شرکت در کلاس‌ها به شهرهای دیگری بروند، انتقاد کردند. اما آیا خوابگاه به همه دانشجویان تعلق می‌گیرد؟

وزارت بهداشت اعلام کرد: «ورود دانشجویان، اساتید و سایر کارکنان دارای علائم بیماری واگیر (با تاکید بر علائم بیماری کرونا) تحت هر شرایطی به دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها، مراکز آموزش عالی کشور و نظایر آن ممنوع است.»

ابر اساس اعلام وزارت بهداشت، استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی فقط برای دانشجویانی که واکسیناسیون کامل انجام داده‌اند، مجاز است. به عبارتی دانشجویانی که سه دز واکسن دریافت کرده‌اند می‌توانند از خوابگاه‌های دانشجویی استفاده کنند.

همچنین دانشجویان باید در محل‌های عمومی خوابگاه مانند آشپزخانه، نمازخانه، سالن‌های ورزشی، سالن مطالعه، سالن تلویزیون و… با رعایت فاصله گذاری ایمن ماسک بزنند. (مهر)

سرباز زدن ۱۸۵ مدرسه از بازگشایی


به جز دانشگاه‌ها، مدارس نیز مشمول رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند. اما آنطور که سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت، همه مدارس از بازگشایی استقبال نکردند.

صادق ستاری فر از تخلف ۱۸۵ مدرسه در ۲۴ استان کشور به علت سرباز زدن از آموزش حضوری خبر داد. حضوری شدن کلاس‌های درسی در حالی است که یک اپیدمولوژیست از احتمال وقوع موج هفتم کرونا در اردیبهشت ماه خبر داد.

حمید سوری در این مورد به ایسنا گفت: «با توجه به تعطیلات،‌ سفرها،‌ افزایش دید و بازدیدها و… احتمالا وقوع موج هفتم بین دو تا شش هفته به طول انجامد.»
او همچنین گفت: «احتمال می‌دهیم در اواسط اردیبهشت موج بعدی رخ دهد.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا