سیاسی

شرط جدید مسکو درباره ادامه مذاکرات وین/ مذاکرات متوقف می‌شود؟

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه درباره مذاکرات وین گفت: واشنگتن باید اطمینان بدهد که در این توافق منافع ملی روسیه به طور کامل در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در سفر امیرعبداللهیان به روسیه چه گذشت؟

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که ظهر امروز (سه‌شنبه) ۲۴ اسفند ماه به منظور دیدار و گفتگو با سرگئی لاوروف همتای روس خود در رأس هیأتی وارد مسکو شد، با حضور در محل وزارت خارجه فدراسیون روسیه با لاوروف دیدار کرد.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه و علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در مسکو گفت: خیلی تشکر می‌کنم از حسن استقبال جنابعالی و همکاران محترم شما. از آخرین دیداری که با هم داشتیم تحولات زیادی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی رخ داده است. امروز اینجا هستم در گفتگو با جنابعالی مروری بر آخرین وضعیت روابط دو کشور داشته باشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: صرفنظر از هرگونه تحول بین‌المللی توسعه مناسبات با کشور همسایه روسیه برای ایران مهم و حائز اهمیت است.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در جریان سفر اخیر رئیسی و دیدار با پوتین توافقات مهمی بین دو کشور صورت گرفت. تردید ندارم که ما و شما با جدیت عملیاتی شدن توافقات دو رئیس جمهور را پیگیری کرده و این پیگیری‌ها را ادامه خواهیم داد.

وی گفت: از تلاش‌های سازنده همکاران شما در وین برای کمک به نزدیک شدن به یک توافق جهت رفع تحریم‌های ایران سپاسگزاریم.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه روسیه نیز در دیدار با امیرعبداللهیان با بیان این‌که مذاکرات درباره برجام در حال نهایی شدن است، گفت که روابط تجاری ایران و روسیه رکورد زده و سال گذشته افزایش ۸۰ درصدی داشته است.

همچنین سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه در این نشست اعلام کرد منافع مسکو در توافق هسته‌ای ایران تحت تأثیر تحریم‌های غرب قرار خواهد گرفت بنابراین واشنگتن باید اطمینان بدهد منافع ملی روسیه به طور کامل در نظر گرفته شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا