بورس

خبر مهم برای جاماندگان سهام عدالت/ زمان واگذاری سهام مشخص شد

براساس جدیدترین اظهارات رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، از خرداد ماه، فراخوان واگذاری سهام به جاماندگان سهام عدالت انجام می‌شود. چه تعداد از جاماندگان سهامدار می‌شوند؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، به نظر می‌رسد که اعطای سهام عدالت به جاماندگان وارد مرحله جدی شده است. چرا که براساس جدیدترین اظهارات رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، از خرداد ماه، فراخوان واگذاری سهام به جاماندگان سهام عدالت انجام می‌شود. چه تعداد از جاماندگان سهامدار می‌شوند؟

محمدرضا پور ابراهیمی در این خصوص گفته است: آغاز واگذاری سهام عدالت به جاماندگان در سال جاری، در دستور کار است که از خردادماه فراخوان واگذاری سهام به این مشمولان انجام می‌شود.

براساس گزارش اقتصادآنلاین، بنابر آخرین آمارها، حدود ۲۰ میلیون نفر از افراد جامعه که واجد دریافت سهام عدالت هستند، به هر دلیلی جامانده‌اند و این سهام به آنها واگذار نشده است. همچنین، حدود دو میلیون و ۳۰۰هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بیش از یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، فاقد سهام عدالت هستند و این افراد نیز باید تعیین تکلیف شوند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز آمار ۲۰ میلیون نفری جاماندگان را تایید می‌کند اما می‌گوید که اولویت با سازمان‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی است.

به گفته او، دولت باید کلیات را بپذیرد و آیین نامه اجرایی بنویسد. همچنین سامانه ثبت‌نامی ایجاد شود تا همه اقشار واجد شرایط، ثبت‌نام نمایند و فکر می‌کنم تا اردیبهشت ماه، بانک اطلاعاتی مورد نیاز را کامل کنیم و بخش عمده‌ای از واگذاری در سال جاری انجام خواهد شد.

پور ابراهیمی معتقد است که محل تامین سهام نیز از سبد دستگاه‌هایی است که سهام آنها برای سهام عدالت در نظر گرفته شده‌ و باید از همان سبد و از باقیمانده همان سهام شرکت‌ها، سهام جاماندگان تامین شود.

اما مسئولان دولت قبل بارها اعلام کرده بودند که منابعی برای تامین سهام عدالت جاماندگان وجود ندارد و دولت فعلی نیز، هنوز منابع این طرح را اعلام نکرده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا