ورزش

چهار شعار متفاوت ایران در جام‌های جهانی

تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ شعار «تا پای جان، برای ایران» را برگزیده است که متفاوت از شعارهای گذشته تیم ملی است.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود. یوزهای ایران در حالی سومین دوره جام جهانی و در مجموع ششمین دوره این رقابت‌ها را تجربه می‌کنند که در پنج دوره گذشته موفق به صعود از دور گروهی نشده‌اند.

فدراسیون جهانی فوتبال از سال ۲۰۰۶ اقدام به اعلام شعار تیم‌های حاضر در این مسابقات کرده که معمولا روی اتوبوس حامل تیم ها درج می‌شود. در طول چهار دوره گذشته و یک دوره پیش‌رو، تیم ملی فقط در سال ۲۰۱۰ در جام جهانی غایب بوده است.

بر همین اساس طی روزهای گذشته فدراسیون فوتبال شعار تیم ملی در جام جهانی را اعلام کرد که متفاوت از شعارهای گذشته تیم ملی ایران است. “تا پای جان، برای ایران” جمله‌ای است که از سوی ایران به فیفا اعلام شده و روی اتوبوس حامل تیم ملی ایران درج خواهد شد.

در دوره گذشته جام جهانی، شعار “۸۰ میلیون نفر، یک میلت و یک ضربان قلب” برگزیده شده بود که با استقبال خوب مردم همراه شد. باید دید شعار جدید تیم ملی نیز با استقبال مردم مواجه می‌شود یا خیر.

از نکات جالب توجه در انتخاب شعار تیم ملی می‌توان به سال ۸۵(۲۰۰۶ میلادی) اشاره کرد که در ابتدا فدراسیون فوتبال شعار “ستارگان پارسی” را برگزیده بود اما با اعتراض برخی نمایندگان مجلس مبنی بر این که در شعار مذکور سایر اقوام ایرانی در نظر گرفته نشده‌اند، سازمان تربیت اقدام به انتخاب شعار “صلح برای همه بر پایه عدالت و معنویت” کرد.

در سال ۲۰۱۴ شعاری تقریبا مشابه با شعار تیم ملی در سال ۲۰۰۶ انتخاب شد که این بار با هیچ اعتراضی رو به رو نشد و تیم ملی با شعار “افتخار پارس” راهی جام جهانی برزیل شد.

شعارها و نتایج تیم ملی ایران در جام‌های جهانی به این شرح است:

جام جهانی ۲۰۰۶: صلح برای همه بر پایه عدالت و معنویت

نکته: در ابتدا شعار “ستارگان پارسی” برای ایران انتخاب شده بود که با اعتراض نمایندگان مجلس، این شعار تغییر یافت.

سه بازی، دو شکست، یک مساوی، حذف از دور گروهی

جام جهانی ۲۰۱۴: افتخار پارس
سه بازی، دو شکست، یک مساوی، حذف از دور گروهی

جام جهانی ۲۰۱۸: ۸۰ میلیون نفر، یک ملت و یک ضربان قلب
سه بازی، یک پیروزی، یک شکست، یک مساوی، حذف از دوره گروهی

جام جهانی ۲۰۲۲: تا پای جان، برای ایران
آیا ایران برای نخستین بار از دور گروهی صعود می‌کند؟

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا