بورس

شفاف‌‌‌سازی ۱۱ ناشر بورسی در سامانه کدال

چند روز گذشته ناشران بورسی و فرابورسی برای رعایت اصل شفافیت اطلاعیه‌‌‌هایی در سامانه کدال منتشر کردند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، طی چند روز گذشته ناشران بورسی و فرابورسی جهت رعایت اصل شفافیت اطلاعیه‌‌‌هایی تحت‌عنوان «افشای اطلاعات بااهمیت» در کدال منتشر کردند. این اطلاعیه‌‌‌ها که از جهت میزان اهمیت به دو گروه الف و ب دسته‌‌‌بندی می‌‌‌شوند، از این رو برای سهامداران حائز اهمیت است که به بهای سهام شرکت‌ها سمت و سو می‌دهد. در ادامه به تشریح جزئیات چندی از این اطلاعیه‌‌‌ها پرداخته شده است.

وساپا: شرکت گروه سرمایه‌گذاری سایپا آخرین وضعیت افزایش سرمایه پیشنهادی هیات‌مدیره را اعلام کرد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که گزارش توجیهی افزایش سرمایه این شرکت به حسابرس محترم ارائه شده و در حال بررسی است. بنابراین به محض نهایی شدن در سامانه کدال منتشر می‌شود.

خاذین: ‌‌‌شرکت سایپا آذین آخرین وضعیت افزایش سرمایه پیشنهادی هیات‌مدیره را اعلام کرد. بر این اساس این شرکت خطاب به رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی گفته است که بازگشت به نامه مورخ ۱۵/ ۰۹/ ۱۴۰۰ در خصوص آخرین وضعیت افزایش سرمایه پیشنهادی انتشار یافته در تاریخ ۳۱/ ۰۵/ ۱۴۰۰ در سامانه کدال، به استحضار می‌‌‌رساند افزایش سرمایه مذکور در مرحله اخذ گزارش حسابرس و بازرس قانونی است. بنابراین در صورت حصول گزارش، مراتب به اطلاع سهامداران، در سامانه کدال خواهد رسید.

فروسیل: شرکت فروسیلیسیم خمین علت کاهش سود عملیاتی در ۶ ماه نخست سال‌جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل را به‌رغم رشد ۱۷‌درصدی درآمدهای عملیاتی، اینگونه عنوان کرد: تولید شرکت از ۲۵ اردیبهشت ماه سال‌جاری تا پایان مرداد ماه به دلیل تعمیرات و اورهال کوره و همچنین کاهش توان برق با توجه به مصوبات وزارت نیرو و زیان ناشی از تعمیرات کوره و جایگزینی کوره جدید به مبلغ ۶۷/ ۱۲ میلیارد تومان بوده است. این امر منجر به کاهش ۸‌درصدی سود عملیاتی شرکت نسبت به دوره مشابه قبل بوده است.

نوین: شرکت بیمه نوین اعلام کرد که سند قطعی ملک دامن افشار که در یادداشت شماره ۲۶ صورت‌های مالی میان‌دوره ۶ ماه نخست سال‌جاری افشا شده بود، در تاریخ ۱۳/ ۰۹/ ۱۴۰۰ به نام شرکت بیمه نوین صادر شد. مبلغ پرداخت شده بابت خرید ملک مربوطه مطابق با گزارش کارشناسی معادل ۵/ ۱۳۹ میلیارد تومان است.

بموتو: شرکت موتوژن طی دو اطلاعیه از افزایش نرخ محصولات خود خبر داد. در اطلاعیه اول آمده است که نرخ فروش گروه محصولات صنعتی (گروه الکتروموتورهای صنعتی) ۱۵‌درصد افزایش داشته است. مبلغ فروش محصولات در سال مالی قبل ۳/ ۶۴۶ میلیارد تومان و نسبت فروش محصولات به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل ۴۳‌درصد بوده است. همچنین در دومین اطلاعیه شرکت اعلام کرد که نرخ فروش گروه محصولات کولری و پمپ آب نیز ۲۰‌درصد افزایش داشته است. مبلغ فروش این محصولات در سال مالی قبل ۶/ ۷۹۹میلیارد تومان و نسبت فروش محصولات به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل ۵۳‌درصد بوده است.

کدما: شرکت معدنی دماوند دلایل کاهش مقدار تولید و فروش پوکه معدنی را اعلام کرد. در اطلاعیه شرکت آمده است که تولید و فروش انواع پوکه معدنی در معدن پوکه در سالیان متمادی در این شرکت فعال و برقرار بوده و ذخایر آن با برداشت‌‌‌های انجام شده رو به کاهش است. لیکن در سال‌جاری از سوی ادارات ذی‌ربط در حیطه فعالیت معدن، محدودیت و تدابیر جدی برای حفاظت از منابع طبیعی ابلاغ شده و پروانه بهره‌‌‌برداری این شرکت تمدید نشده است. بنابراین جهت حفظ امتیاز بهره‌‌‌برداری و ایجاد اشتغال در حال رایزنی برای ادامه فعالیت بوده و بر این اساس این شرکت قصد تعطیل کردن معدن را نداشته و ندارد.

آریان: شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان خطاب به اداره نظارت بر ناشران گروه مالی خدماتی گفته است که بازگشت به نامه مورخ ۱۳/ ۰۹/ ۱۴۰۰ در خصوص آخرین وضعیت افزایش سرمایه پیشنهادی انتشار یافته در تاریخ ۰۳/ ۰۷/ ۱۴۰۰ در سامانه کدال به استحضار می‌‌‌رساند افزایش سرمایه مذکور در مرحله اخذ گزارش حسابرس و بازرس قانونی بوده و در هفته جاری گزارش آن واصل شده و در سامانه کدال به اطلاع سهامداران محترم خواهد رسید.

خکار: شرکت ایرکا پارت صنعت (کاربراتور ایران) توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشر شده در کدال مبنی بر دلایل تغییرات سود عملیاتی ۶ ماه نخست سال‌جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ارائه کرد. بر این اساس شرکت اعلام کرد:

– افزایش درآمدهای عملیاتی به میزان ۸۴‌درصد که ناشی از افزایش نرخ و تعداد فروش محصولات تولیدی شرکت است.

– افزایش سایر درآمدهای عملیاتی که عمدتا مربوط به تعدیل نرخ فروش سال ۱۳۹۹ شرکت ساپکو است.

ثبهساز: شرکت بهساز کاشانه تهران نتایج برگزاری مزایده فروش ملک مریم را اینگونه اعلام کرد:

با عنایت به بازگشایی انجام شده در مورخ ۲۶/ ۰۸/ ۱۴۰۰ بر اساس نتایج به دست آمده ملک مذکور به فروش رسید. مبلغ مورد توافق ۱/ ۱۸۰ میلیارد تومان و نحوه تسویه شرایط ثمن دریافت معامله: حصه نقدی۲۰‌درصد الی ۱۰‌درصد زمان تحویل، ۱۰‌درصد زمان سند و الباقی اقساط ۳۰ ماهه (۱۰ قسط ۳ ماهه) است.

گنگین: شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان از نقل و انتقال دارایی‌‌‌های ثابت شرکت خبر داد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که این شرکت در تاریخ ۱۷/ ۰۸/ ۱۴۰۰ اقدام به مشارکت در پروژه با پهنه انبار (طرح) واقع در زرندیه در زمینی به متراژ ۷۰۰،۲۷۵ مترمربع به همراه تکمیل کاربری به منظور اخذ پروانه ساخت به بهای تمام شده ۱/ ۲۵۸ میلیارد تومان کرده است. ضمنا شرکت طرف انتقال، نفت آریان الماس شرق (سهامی خاص) است.

کیسون: شرکت کیسون از انعقاد قرارداد مهم احداث کارخانه مجتمع فروآلیاژ چادرملو با مشارکت کیسون، کاهنربا و مهندسی پارس فرآوران خبر داد. بر اساس قرارداد خدمات مهندسی، تامین، تدارک و ساخت مصالح و تجهیزات و انجام کارهای ساختمان و نصب و راه‌اندازی جهت احداث کارخانه مجتمع فروآلیاژ چادرملو به روش کوره قوس الکتریکی به ظرفیت حداقل ۶۵‌هزار تن (۳۰‌هزار تن فروسیلیکو منگنز و ۲۰‌هزار تن فرومنگنز پرکربن و ۱۵‌هزار تن فروسیلیس) در سال به شرکت‌های مذکور (کیسون، کاهنربا و مهندسی پارس فرآوران) واگذار شد. در این اطلاعیه تاریخ انعقاد قرارداد ۱۴/ ۰۹/ ۱۴۰۰ و مبلغ قرارداد ۴/ ۴۹۵میلیارد تومان اعلام شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا