اقتصادی

شمارش معکوس برای انفجار بیت‌ کوین

بیت کوین در سال گذشته شاهد افت شدید و ۵۰ درصدی ارزش بوده است و معاملات آن به شدت کاهش یافته بود اما از اوایل ماه گذشته معاملات این ارز دیجیتال شدت گرفته است.

به گزارش روند بازار  به نقل از فوربز، بیت کوین یک ماه است که در راس معاملات ارزهای دیجیتال قرار گرفته و این اتفاق در حالی رخ می دهد که سال گذشته سال بدی برای سرمایه گذاران بیت کوین بود و این ارز دیجیتال با افت ۵۰ درصدی ارزش مواجه شده است.

از اول ماهی که گذشت معاملات بیت کوین به شدت رشد پیدا کرد و همین اتفاق منجر به بالا رفتن تقاضا برای این ارز دیجیتال و به تبع بالا رفتن ارزش آن شده است به طوری که بیت‌کوینی که در سال گذشته با افت ۵۰ درصدی ارزش مواجه شده بود امروز با قیمت ۱۰.۰۰۰ دلار معامله می شود. برخی اتفاقات اخیر را نشانه آغاز شمارش معکوس برای انفجار قیمت این ارز دیجیتال می‌دانند. 

تنها در چند روز پیش بود که این ارز دیجیتال به قیمت ۷.۵۰۰ دلار معامله شد. بررسی ها نشان می دهد این انفجار قیمت تنها در چند ساعت گذشته رخ داده است به طوری که قیمت بیت کوین به ترتیب به ۸.۵۰۰ دلار و سپس ۸.۷۰۰ دلار و ناگهان به قیمت ۱۰.۰۰۰ دلار رسیده است.

به گفته کارشناسان بیت کوین از زمان ورود به بازار  تا کنون سومین انفجار قیمتی را تجربه می کند؛ اما این انفجار قیمت نتیجه چیست؟

به گفته کارشناسان انفجار قیمت بیت کوین نتیجه صحبت‌های اخیر مقامات دومین غول اقتصادی جهان است به طوری که شین جین پینگ یکی از مقام‌های عالی رتبه چین در خصوص فناوری‌های نوین گفته است:” چین آماده پذیرش فناوری‌های نوین و بلاک چین‌ها است.”

از این گذشته تقاضا برای ارزهای رمزنگاری شده و ارزهای دیجیتال از سال ۲۰۱۷ در این کشور بسیار افزایش یافته است.به گفته کارشناسان اقتصادی مجله فوربز در چند ماه آینده شاهد افزایش قیمت این ارز دیجیتال خواهیم شد به طوری که در حال حاضر حجم خرید بیت کوین توسط بازارهای مالی به شدت افزایش یافته است.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد بیت کوین تنها در چند روز گذشته ارزش حجم معاملات بیشتر از ۲۰ برابر گذشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا