اجتماعی

زلزله در ترکیه و سوریه؛ شمار قربانیان در ترکیه از ۳۸ هزار نفر فراتر رفت

شمار جان‌باختگان زمین لرزه ۷.۸ ریشتری و پس‌لرزه‌های آن که منطقه جنوب شرق ترکیه در امتداد مرز با سوریه را لرزاند، همچنان در حال افزایش است.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، بنابر گزارش‌های رسمی تعداد جانباختگان این حادثه مرگبار تاکنون در ترکیه به ۳۸ هزار و ۴۴ نفر افزایش یافته است.

در سوریه نیز ۵۸۰۰ جان‌باخته بر اثر این زمین‌لرزه گزارش شده است.

اولین زمین لرزه که مرکز آن در منطقه “پازارجیک” در استان “قهرمان‌ماراش” ترکیه بود در مقیاس ۷.۸ ریشتر در ساعت ۴:۱۷ بامداد (۰۱:۱۷ به وقت گرینویچ) روز دوشنبه ۶ فوریه رخ داد. کمتر از ۱۲ ساعت بعد، دومین زمین لرزه ۷.۶ ریشتری نیز همان منطقه را لرزاند. در پی این زمین لرزه ها بیش از ۳۰۰۰ پس لرزه تاکنون ثبت شده و مقامات از مردم خواستند به دلیل خطرات ناشی از ریزش بناهای تخریب شده، وارد ساختمان‌ها نشوند.

مقامات ترکیه می‌گویند: حدود ۱۳.۵ میلیون نفر در این کشور تحت تاثیر این زمین‌لرزه ویرانگر قرار گرفته اند.

همچنین هزاران نفر نیز در سراسر استان‌های مرزی سوریه تحت تاثیر این حادثه مهیب قرار گرفتند.

در حال حاضر با گذشت بیش از ۱۱ روز از حادثه و به‌رغم آنکه همچنان افرادی به شکل معجزه‌آسا از زیر آوار نجات داده می‌شوند اما امیدها برای یافتن افراد زنده کم‌رنگ شده و کارشناسان نگران هستند که تلفات به شدت افزایش یابد.

فراخوان سازمان ملل برای کمک یک میلیارد دلاری به زلزله‌زدگان ترکیه

۱۰:۴۶ – به گزارش خبرگزاری آناتولی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای خواستار ارائه یک میلیارد دلار کمک‌های بشردوستانه به زلزله‌زدگان در ترکیه شد.

وی با بیان اینکه این بودجه در یک دوره سه ماهه و با هدف تسریع مشارکت گروه‌های امدادی در کارهای انجام شده توسط دولت تخصیص می‌یابد، گفت: به ۵.۲ میلیون نفر برای تامین غذا، امنیت، آموزش، آب و پناهگاه کمک صورت می‌گیرد.

گوترش گفت: زمانی برای فوت وقت وجود ندارد و نیازها بسیار زیاد است. از جامعه بین‌المللی می‌خواهم که از این ابتکار عمل در برابر بزرگترین فاجعه طبیعی دوران حمایت کامل کند.

ادامه دارد…

به نقل از: پایگاه اطلاع‌رسانی نشنال نیوز

خبرنگار: معصومه انصاری

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا