اقتصادی

شناسایی ساختمان‌های ناایمن پر تردد در استان‌ها

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه از شناسایی ساختمان‌های ناایمن پر تردد در استان‌ها خبر داد و گفت: در هر استان هشت تا ۱۰ ساختمان ناایمن پر تردد شناسایی و لیست آنها مشخص شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، حسن عبدلیان پور در یکصد و هشتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که به عنوان مهمان ویژه حضور پیدا کرده بود با تأکید بر لزوم ادامه همکاری شورای شهر تهران و قوه قضائیه برای خدمت گذاری به مردم، افزود: با ابلاغ رئیس قوه قضائیه خدمتگزار سه قشر تاثیرگذار، فرهیخته و نخبگان کشور هستم. بر اساس ماده ۱۸۷ قانون سوم توسعه وظیفه تربیت وکیل، کارشناس و مشاور خانواده را بر عهده داریم و تمام تلاش‌مان این بوده که تربیت وکلا در تراز جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی ادامه داد: وکلا در طول هفته در ۳۰۰ مسجد در سراسر کشور حضور دارند و از مشکلات مردم گره گشایی می‌کنند. بیش از ۱۳۰۰ وکیل در مساجد از حقوق افرادی که به هر دلیلی توانایی اخذ وکیل ندارند، دفاع و به آنها خدمات ارائه می‌دهند تا هیچ یک از مردم به دلیل فقر دغدغه وکیل نداشته باشند.

عبدلیان پور با تقدیر از تلاش‌های منطقه ۷ به عنوان شهرداری جهادی تاکید کرد: شهردار منطقه برای رفع مشکلاتی که از سوی شهروندان مطرح بود اقدامات بسیار موثری را انجام داد. این اقدامات با تاکید بر رویکرد مسجد محوری انجام شده است. در راه کمک به مردم برای رفع معضلات حقوقی و پیگیری حقوق عامه مردم گام‌های موثری برداشته شده و سامانه ۱۲۹ به صورت ۲۴ ساعته در سراسر کشور در خدمت مردم است.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه با تأکید بر اینکه در مباحث کارشناسی نیز اقدامات بزرگی انجام شده است، افزود: تمام کارشناسان در کشور بکار گرفته شدند تا ساختمان‌های ناایمن پر تردد را شناسایی کنند و خوشبختانه با تلاشی که انجام شد و در هر استان، هشت تا ۱۰ ساختمان ناایمن پر تردد شناسایی و لیست آن مشخص شد و اگر در آینده اتفاقی روی دهد به عنوان حقوق عامه موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از اقدامات، تدوین دستورالعمل اجرایی مشاوران خانواده و ساماندهی این افراد بوده است. ما می‌توانیم از مشارکت شورای شهر به عنوان یک نهاد مدنی بهره بگیریم.

عبدلیان پور با اشاره به استقرار وکلا و حقوق‌دانان در سرای محلات گفت: مشکلات حقوقی مردم در سرای محلات توسط وکلای ما رسیدگی می‌شود که انتظار می‌رود همکاری لازم توسط مدیریت شهری در این زمینه صورت بگیرد. از شورای شهر تهران نیز درخواست می‌کنیم در راستای ارج نهادن به وکلا و حقوق دانان معبر یا بوستانی را در سطح شهر تهران به نام وکیل یا کارشناس نامگذاری کنند.

خبرنگار: سیدمیثاق اختر

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا