اجتماعی

شناسایی ۷۵۰۶بیمار جدید کرونایی/۹۷ نفر دیگر فوت شدند

سخنگوی وزارت بهداشت، به ارائه آمار کرونا پرداخت و گفت:طی ۲۴ساعت گذشته۷۵۰۶ بیمار جدید کرونایی در کشور شناسایی شدند.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، سیما سادات لاری، بعد از ظهر پنجشنبه پنجم فروردین ۱۴۰۰، به ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت.

سخنگوی وزارت بهداشت، با اعلام اینکه از دیروز تا امروز بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۵۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده است گفت: ۷۹۲ نفر از آنان بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۳۰ هزار و ۸۲۳ نفر رسید.

لاری اضافه کرد: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۱۴۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۶۹۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

لاری یادآور شد: ۳۸۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۱۲ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۵ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی همچنین گفت: در حال حاضر ۱۷ شهرستان قرمز و ۴۷ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت از و به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.

خبرنگار: مهناز قربانی مقانکی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا