اجتماعی

افزایش ۵ برابری مبتلایان به کرونا در هر هفته

روند ابتلا به کرونا در روزهای اخیر صعودی بوده و وزیر بهداشت نیز اعلام کرد که عملا وارد پیک ششم کرونا شدیم. حالا بر اساس آخرین رنگبندی کرونایی، هشت شهر در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، با غالب شدن سویه اومیکرون در کشور بار دیگر رنگبندی کرونایی در کشور تغییر کرد. هفته گذشته یک شهرستان قرمز بود اما حالا تعداد شهرهای قرمز کرونایی بیشتر شده است.

افزایش ۵ برابری مبتلایان به کرونا

روند ابتلا به کرونا در روزهای اخیر صعودی بوده و بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت نیز اعلام کرد که عملا وارد پیک ششم کرونا شدیم. آنطور که حمید سوری، متخصص اپیدمیولوژی در کفت‌وگو با شبکه خبر گفته: «تعداد مبتلایان به کرونا هر هفته نسبت به هفته گذشته ۵ برابر می‌شود. تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها افزایش چشمگیر داشته است. در هفته‌های آینده تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها در کشور افزایش می‌یابد.»

پیش‌تر هم علی اکبر ساری، رئیس مؤسسه ملی تحقیقات سلامت نیز در گفت‌وگو با فارس گفته بود طی دو هفته آتی رقم مبتلایان به بالای ۳۰ هزار عدد ابتلا در روز برسد. حالا وضعیت کرونایی در برخی از شهرها قرمز شده است. بر اساس رنگ‌بندی کرونایی اپلیکیشن ماسک تعداد شهرهای قرمز کرونایی در کشور به هشت شهرستان رسیده است.

شهرهای قرمز کرونایی در ایران

هفته گذشته شهرستان اردکان در استان یزد در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفت. حالا قم، کاشان و ۵ شهرستان دیگر نیز به شهرهای قرمز کرونایی اضافه شدند. اما شهرهای قرمز کرونایی کدام هستند؟ بر اساس آخرین رنگبندی کرونایی اعلام شده کاشان (اصفهان)، فردوس (خراسان جنوبی)، قم (قم)، ابرکوه، اردکان، خاتم، مهریز (یزد) در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

همچنین تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و ۳۹ شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی قرار گرفتند. همچنین ۲۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۸۱ شهرستان نیز آبی رنگ هستند.

شهرهای نارنجی کرونایی

اصفهان (اصفهان)، بوشهر، تنگستان، دشتستان، گناوه (بوشهر)، پاکدشت، تهران، دماوند، ری، شمیرانات، فیروزکوه، قرچک، ملارد، ورامین (تهران)، سامان (چهارمحال و بختیاری)، بینالود، تربت حیدریه، مشهد (خراسان رضوی)، ایرانشهر (سیستان و بلوچستان)، شیراز، کوار، گراش (فارس)، انار، جیرفت، رفسنجان، زرند، سیرجان، کرمان (کرمان)، لاهیجان (گیلان)، خرم آباد (لرستان)، رامسر، سوادکوه (مازندران)، اراک، ساوه (مرکزی)، بستک، بندر لنگه، بندرعباس، پارسیان، جاسک (هرمزگان)، بهاباد، تفت، میبد، یزد (یزد) در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

روند ابتلا به کرونا در حالی افزایشی است که به گفته محسن زهرایی، رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت ۶ میلیون نفر واجد شرایط واکسیناسیون هنوز برای واکسینه مراجعه نکرده‌اند. همچنین به گفته او ۵٫۵ تا ۶ میلیون نفر هم تنها یک دز واکسن را تزریق کرده‌اند و برای دز دوم تاخیر دارند. (وبدا)

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا