کسب و کار

شوینده های مخصوص پارکت

امروزه زیبایی منزل و محل زندگی در اولویت مردم در همه جای جهان محسوب می شود. به همین علت شیوه ها و مواد اولیه بسیاری اختراع شده است که یکی از آن ها پارکت و لمینت است که زیبایی خاصی به منازل، مطب پزشکان و دفاتر اداری می بخشد. پارکت ها اغلب در انواع متفاوتی در بازار موجود هستند، برای مثال پارکت نواری، پارکت های موزاییکی و شاه ماهی را می توان نام برد. برای نگهداری از این پارکت ها مواد مختلفی استفاده می شود، که از روش های آن می توان به واکس زدن یا روغن کاری کردن و یا لاک زدن اشاره نمود.

جهت خرید پارکت چوبی بهتر است به مراکز چوبی معتبر مراجعه نمایید چون پارکت چوبی از آن دسته محصولاتی است که علاوه بر قیمت، کیفیت بالای آن حرف اول را می زند.

نکاتی درباره پارکت های چوبی

بعد از نصب کردن پارکت های چوبی به کف اتاق یا محل مورد نظر، سطح چوب را به خوبی می سابند و لاک می ‌زنند. به همین علت است که در نگاه اول پارکت ها صاف و صیقلی به نظر آمده و برق می زنند، به علت اینکه جنس پارکت از چوب است، این نوع از کفپوش ها نسبت به آب بسیار حساس هستند و در اثر تماس با آب متورم شده و باد می کنند. به این علت اگر کف منزل و یا محل کار شما از پارکت های چوبی پوشیده شده باشد اصلا نباید از حوله آبدار و بسیار مرطوب و یا حتی از آب به صورت مستقیم برای تمیز کردن آن به کار برد. با وب سایت iwfc همراه باشید تا از طریقه نگهداری و بالا بردن عمر پارکت ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نوع دیگری از کفپوش ها هستند که اغلب بسیاری از افراد در نگاه اول متوجه نمی شوند که این نوع همان کفپوش پارکت چوبی است یا نوع دیگری که پارکت های لمینت نام دارند. حتی عده ای نه تنها فرق بین این دو را نیز نمی دانند. بلکه آن ها را با پارکت چوبی اشتباه می‌ گیرند. کفپوش پارکت لمینت از جنس HDF یا الیاف فشرده چوبی است که نیاز به سابیدن و لاک زدن ندارند و نظافت آن ها راحت تر از پارکت های چوبی خواهد بود. البته هنوز هم استفاده از آب و پارچه های نم دار برای نظافت این نوع از پارکت ها نیز توصیه نمی شود اما حساسیت آن در برابر نم نسبت به پارکت های چوبی کمتر است. ما مجموعه iwfc مواد مخصوصی برای تمیز کردن این نوع از کفپوش ها به شما پیشنهاد می دهیم تا هم از زحمت شما برای تمیز کردن آن ها کاهش دهیم و هم عمر کفپوش هایتان را بالا ببریم.

طریقه نظافت انواع پارکت

برای نظافت کفپوش های پارکت چوبی و لمینت، قبل از هر کاری باید سطح کفپوش را با جاروبرقی یا ربات مخصوص کفپوش، تمیز کنید تا سطح عاری از گرد و غبار شود و همچنین باید حواستان باشد که برس جارو در حالت چرخشی نباشد زیرا روی سطح کفپوش پارکت خش ایجاد کرده و باعث زدگی در کفپوش می شود. بهترین کار این است که لوله خرطومی جاروبرقی یا یک برس نرم برای گرفتن گرد و خاک پارکت و لمینت به کار ببرید.

شوینده های مخصوص پارکت

می توان گفت که گردگیری سطح از مهم ترین نکات نظافت برای کفپوش های پارکت چوبی و لمینت محسوب می شود. برای بالا بردن عمر پارکت‌ های چوبی بهتر است که هفته ‌ای یک بار آن ها را تمیز کنید. بهترین روش برای این منظور استفاده کردن از مایع مخصوص نظافت پارکت است، به این صورت که مقداری از مایع را روی سطح کفپوش ریخته و با یک دستمال نانو مخصوص یا حتی تی ‌هایی که به این منظور ساخته شده اند، پاک شود. بعد از نظافت کفپوش چوبی با مایع مخصوص شست و شوی پارکت، اگر سطح احتیاج به آبکشی داشته باشد، لازم است با دستمال مرطوب و بسیار کم آب، سطح کفپوش پارکت را پاک کنید و سپس با یک حوله خشک یا دستمال نانو مخصوص سطح را خشک و عاری از نم کنید.

باید بگوییم که سطح پارکت حتما باید خشک شود تا از باد کردن و متورم شدن آن جلوگیری شده و آسیبی به کفپوش وارد نشود. بعد از خشک کردن سطح پارکت بهترین کار این است که سطح کفپوش را با اسپری کردن روغن جلا دهنده بپوشانیم و خیلی آرام آن را روی سطح پخش کنیم. به علت مهم بودن این موضوع تکرار کردن آن خالی از لطف نیست که سعی کنید از حداقل رطوبت برای تمیز کردن کفپوش پارکت چوبی و حتی لمینت استفاده کنید.

مواد شوینده مخصوص استفاده کنید

همان طور که گفته شد برای کفپوش های لمینت نیز بهتر است از مواد شوینده مخصوص و دستمال یا حوله نم دار استفاده کرد، عده ای بر این باورند که کفپوش از جنس لمینت نیاز به مواد شوینده ندارد و آب برای نظافت کافی است که از نظر کارشناسان این حوزه این باور نادرست است. در iwfc انواع شوینده‌های تخصصی و جلا دهنده ‌ها و روغن ‌های براق کننده از مارک‌  ها و برند های مختلف برای تمیز کردن و جلا دادن کفپوش‌ پارکت چوبی و لمینت موجود هستند که می ‌توانید به راحتی تهیه کنید. حتی برخی از این شوینده ها بعد از استفاده نیاز به شست و شو با آب ندارند که انتخاب های مناسب تری برای نظافت کفپوش های چوبی و لمینت هستند.

بعضی از این شوینده ‌ها قدرت بالایی برای شست و شو دارند که قادرند لکه‌ های بسیار قدیمی را از روی پارکت و لمینت پاک کرده و براقیت خاصی را به کفپوش ببخشند. بعضی دیگر از آن ها نیز خط و خش را از سطح کفپوش برطرف می کنند. لازم به ذکر است که در انتخاب مواد شست و شو‌ دهنده به استاندارد  آن ها توجه کرده و از موادی با کیفیت استفاده  کنید. زیرا بعضی از این مواد نه تنها برای سطح کفپوش مناسب نیستند بلکه با استفاده مستمر از آن ها باعث کدر شدن و پدیدار کردن خط و خش های قدیمی بر روی کفپوش نیز می شوند.

مرکز پارکت چوبی ایران (iwfc) یکی از تولید کننده پارکت در ایران است که این اطمینان را به شما می دهد تا با خرید پارکت چوبی ارزان و با کیفیت، از خرید خود نهایت لذت را ببرید. شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر از تمامی خدمات این مجموعه می توانید به وب سایت https://iwfc.ir/ مراجعه کرده و یا با شماره ۰۲۱۸۸۶۶۲۴۲۹ تماس بگیرید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا