اقتصادی

شکر مورد نیاز کشور با ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین شد

یک مقام مسئول با بیان اینکه میزان ذخایر استراتژیک شکر، در سقف مصوبات دولت تکمیل شده است، گفت: کارگروه تخصیص ارز، اولویت‌های تخصیص ارز را در سه گروه یا سبد به بانک مرکزی اعلام کرده است.

محمد قبله گفت: تا پایان سال شکر مورد نیاز کشور با ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین شده است و تغییر اولویت تخصیص ارز دولتی از گروه یک به دو به دلیل وفور و تأمین نیاز بازار با ارز ۴۲۰۰ تومانی است.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: گروه بندی اشاره شده مربوط به مدیریت تخصیص بهینه ارز برای ایجاد توازن در تأمین به موقع کالاهای اساسی بوده است؛ چراکه ذخایر شکر به اندازه مطلوبی وجود دارد.

شکر

وی تصریح کرد: کارگروه تخصیص ارز به همین منظور اولویت‌های تخصیص ارز را در سه گروه یا سبد به بانک مرکزی اعلام نموده است که در سبد اعلامی اول، شکر جزو کالاهای اولویت دار برای دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است؛ لیکن بررسی‌ها نشان داد که به دلیل وفور واردات و تکمیل ذخایر استراتژیک و تأمین مکفی نیاز بازار، تخصیص ارز سایر کالاهای اساسی در اولویت بوده، بنابراین طی آن نامه سایر کالاهای اساسی به عنوان اولویت تخصیص ارز به بانک مرکزی اعلام شد.

قبله خاطر نشان کرد: بر این اساس، در نامه ارسالی از سوی وزارت صنعت به بانک مرکزی تاکید شده که با توجه به تأمین نیاز و حجم ذخایر استراتژیک اولویت، تخصیص ارز به سایر کالاها منتقل شود.

وی ادامه داد: میزان ذخیره استراتژیک شکردر سقف مصوبات تکمیل شده است. هر گونه تغییر نرخ ارز واردات شکر از ۴۲۰۰ تومانی به نیمایی بر اساس پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و بعد از اتخاذ تصمیم از سوی مراجع ذیصلاح، از سوی بالاترین مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت به بالاترین مقام بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا