ورزش

شکست دور از انتظار والیبال ایران مقابل مصر

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در چارچوب مسابقات جام جهانی ۲۰۱۹ به مصاف مصر رفت و با نتیجه ۳ بر یک مقابل این تیم شکست خورد.

به گزارش روند بازار به نقل از تسنیم، تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در جام جهانی ۲۰۱۹ به مصاف تیم ملی مصر، بهترین تیم قاره آفریقا در رنکینگ جهانی رفت که توسط گیدو ورمولن، سرمربی پیشین تیم ملی هلند هدایت می‌شد. احمد عبدالحی ملقب به صلاح، با تجربه ترین بازیکن این تیم است که پنجمین حضور خود در جام جهانی را تجربه می‌کند. تیم ایران در این بازی که اصلا شادابی روزهای گذشته را نداشت با نتیجه ۳ بر یک مغلوب حریف آفریقایی خود شد.

ایران در  این بازی که در شهر ناگانو برگزار شد با ترکیب سعید معروف، پوریا یلی، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، علی شفیعی، علی اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) به میدان رفت. حضور فیاضی و یلی به جای قائمی و غفور، تغییرات اعمال شده توسط کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی ایران در این بازی بود. 

هر دو تیم بازی محتاطانه‌ای را به نمایش گذاشتند. کسب دومین پیروزی برای مصر اهمیت زیادی داشت و از آن مهم تر، نتیجه بازی برای بازیکنان ایران بود. البته از رفتار بازیکنان ایران مشخص بود که با خیال آسوده تری مقابل مصر قرار گرفته‌اند. دو تیم پا به پای هم در ست نخست امتیاز می‌گرفتند ولی برتری امتیازی به دلیل حملات موثرتر متعلق به تیم ملی ایران بود. تیم ایران در نهایت با همین اختلاف امتیاز و با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ در ست نخست به پیروزی رسید. 

بازی معمولی دو تیم در ست دوم هم ادامه پیدا کرد. بار امتیازگیری بر عهده مهاجمان و میلاد عبادی پور، فعال ترین اسپکر تیم ایران بود. مدافعان وسط دو تیم هم روز پرکاری نداشتند. مصری ها برای نخستین بار در این بازی ۲ امتیاز در ایران پیش افتادند و وقت استراحت فنی دوم در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ برای این تیم به دست آمد. دفاع منجر به امتیاز علی اصغر مجرد، زمینه ساز برتری مجدد ایران در ست دوم بود ولی بازی در امتیاز ۲۱ باز هم مساوی شد. حضور فرهاد قائمی به جای پوریا فیاضی، تاکتیک کولاکوویچ برای تقویت دریافت تیم و رساندن توپ‌های بهتر به سعید معروف بود. ایران ۲۳ بر۲۱ پیش افتاد ولی اشتباهات بازیکنان ایران بازی را ۲۴ – ۲۴ مساوی کرد و در نهایت مصری‌ها بودند که ست دوم را ۲۶ بر ۲۴ از دست بازیکنان ایران خارج کردند.     

تیم ایران تا پایان ست دوم ۳۳ امتیاز از اسپک، ۲ امتیاز از دفاع روز تور، صفر پوئن سرویس و ۱۴ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و در مقابل مصری ها نیز ۳۰ امتیاز از اسپک، ۳ امتیاز از دفاع روی تور، ۲ پوئن سرویس و  13 امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آوردند.    

بازیکنان مصر پس از پیروزی در ست دوم به این نتیجه رسیدند که می‌توانند مقابل ایران، نتیجه بگیرند. برتری ۳ بر صفر و سپس ۷ بر ۳ مصری‌ها در ست سوم، دلیل همین موضوع بود. سرمربی تیم ملی ایران برای تغییر در روند بازی، جواد کریمی و مسعود غلامی را به جای سعید معروف و علی شفیعی به زمین فرستاد. تیم ایران در این ست بر خلاف ست نخست، روحیه خوبی نداشت و بازده حملات تیم نیز تحت تاثیر آن قرار گرفته بود. در مقابل، تیم ملی مصر نیز از لاک یک تیم دفاعی خارج شده بود و اسپک‌های بازیکنان این تیم با قدرت هر چه تمام تر راهی زمین ایران می‌شد. سرویس و دفاع روی تور، عوامل شاخص برتری تیم مصر در این ست بودند. بازی نه چندان مطلوب تیم ایران در ست سوم، بازیکنان مصر برای کسب پیروزی، مشتاق تر و انرژی بیشتری به این تیم تزریق می‌کرد. نتیجه ست سوم ۲۵ بر ۱۸ برای مصر بود.  

تیم ایران تا پایان ست سوم ۴۴ امتیاز از اسپک، ۴ امتیاز از دفاع روز تور، صفر پوئن سرویس و ۱۹ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و در مقابل مصری ها نیز ۴۱ امتیاز از اسپک، ۸ امتیاز از دفاع روی تور، ۵ پوئن سرویس و  19 امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آوردند.    

ست چهارم با جر و بحث دو تیم به خاطر ورود پوریا یلی به زمین حریف پس از زدن اسپک آغاز شد. بازگشت سعید معروف در این، تنوع پاس‌های او حملات بهتر بازیکنان ایران، بازی را به جریان طبیعی خود برگرداند و برتری ۲ و ۳ امتیازی ایران از همان ابتدای ست اعمال شد. دو اشتباه متوالی از ایران، نتیجه را در امتیاز  20 و سپس ۲۳ مساوی کرد. مصری‌ها با تساوی در امتیاز ۲۴ نشان دادند که که دنبال پیروزی هستند. سرویس بدون بازگشت بازیکن مصری، امتیاز ۲۶ را به آن تیم داد تا ایران در ست چهارم با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ شکست بخورد.. ایران در نهایت ۳ بر یک بازی را به مصر واگذار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا