دانش و فناوری

شکم بند بارداری ضد امواج تولید شد

محققان ایرانی موفق به طراحی و تولید شکم بند های ضد امواج برای بانوان باردار شدند که این شکم بند بر پایه فناوری نانو و ضد امواج الکترومغناطیس است.

به گزارش پایگاه خبری روند بازار، رضا احمدی مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت:  ما موفق شدیم برای نخستین بار در کشور، شکم بند بارداری ضد امواج الکترومغناطیس بر پایه فناوری نانو را تولید و به بازار عرضه کنیم.

وی با بین اینکه این شکم بند بارداری ضد امواج بسیار به صرفه است، افزود: این شکم بند امواج موبایل، رادیویی، ماکروفر، وای فای، و سایر لوازم خانگی را از جنین دفع می کند.

احمدی با اشاره به قدرت این شکم بند های تولیدی خاطر نشان کرد: جلوگیری از برخورد این امواج با جنین بیش از ۹۹ درصد است و باعث دفع امواج و نه جذب آن می شود.

این محقق اظهار داشت: گزارش های گوناگونی در مورد رابطه این امواج با مشکلات جدی سلامت از جمله سرطان، سقط جنین، خستگی، حالت تهوع و … منتشر شده در این میان اثرات مخرب این امواج بر جنین انسان موجب بروز مشکلات شدید ژنتیکی و اختلالات دیگر خواهد شد؛ از این رو لازم است که بانوان باردار از این شکم بند ها استفاده کنند.

به گفته وی، در تولید این شکم بند ها از الیاف نانو استفاده شده و وقتی امواج به شکم بند برخورد می کند بیش از ۹۹ درصد را بازتاب می شوند. نه عبور  می کند نه جذب می کند.

احمدی با اشاره به دیگر مزیت این شکم بندها گفت: شکم بندهایی که تولید کرده ایم علاوه بر دفع امواج، تا ۶۷ درصد خاصیت آنتی باکتریالی نیز دارد.

وی با بیان اینکه این محصول کاملا ایرانی است، اظهار داشت: پارچه شکم بند ضد امواج ا الیاف نانو بوده و با ایده ای کاملا بومی به نتیجه رسیده است.

وی با بیان اینکه دو کشور تنها به ساخت شکم بندهای ضد امواج رسیده اند، عنوان کرد: امریکا و ایتالیا  توانسته اند شکم بند ضد امواج را تولید کنند ولی در ساخت آن از نانو نقره استفاده شده که ارتباط این مواد با پوست به صورت مستقیم بهداشتی نیست.

عضو کنسرسیوم منسوجات پیشرفته ایران افزود: قیمت نمونه خارجی ۳ برابر نمونه های ایرانی است و مشکلاتی که در نمونه های خارجی این شکم بند ها وجود دارد در این نمونه های که طراحی کرده ایم ندارد.

احمدی بیان داشت:  این محصول که دارای تائیدیه از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و آزمایشگاه آنتن دانشگاه علم و صنعت ایران است و در بازه فرکانس ۹۶۰ مگاهرتز تا ۱۳ گیگاهرتز محافظت ایجاد می کند و قادر خواهد بود جنین را در برابر بسیاری از فرکانس های موجود محیطی همچون تلفن همراه، Wi-Fi و … حفاظت کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا