سیاسیعکس و فیلم

«شینزو آبه» به ضرب گلوله جان باخت

منابع خبری ژاپن گزارش دادند که نخست وزیر سابق این کشور بر اثر یک حمله تروریستی جان خود را از دست داد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری مهر، منابع خبری ژاپنی گزارش دادند که «شینزو آبه» نخست وزیر سابق ژاپن که هدف یک حمله تروریستی قرار گرفته و حال وی وخیم گزارش بود، جان خود را از دست داده است.

شبکه خبری «ان اچ کی» (NHK) ژاپن در خبری گزارش داد که نخست وزیر سابق این کشور در حین مبارزات انتخاباتی در شهر «نارا» در غرب این کشور که هدف گلوله قرار گرفته بود، جان خود را از دست داد.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز در همین رابطه در خبری فوری اعلام کرد که وی بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

خبرگزاری کیودو ژاپن نیز روز جمعه، ساعاتی پس از اصابت گلوله به سینه و گردن این سیاستمدار ۶۷ ساله، از مرگ وی خبر داد.

پیشتر رسانه‌ها از تیراندازی به سمت نخست‌وزیر پیشین ژاپن حین یک سخنرانی و مجروح شدن وی خبر دادند.

پلیس ژاپن اعلام کرد که عامل تیراندازی بازداشت شده است. فردی که به سوی آبه تیراندازی کرده است، ملوان سابق نیروهای دفاع از خود( ارتش ژاپن)، چهل ساله و از ساکنان شهر نارا است.

گفته می شود که هدف ضارب از این اقدام نارضایتی وی از سیاست های شینزو بوده، اما هنوز علت و انگیزه اصلی وی از ترور آبه مشخص نشده است.

طبق گزارش پلیس ژاپن، تیراندازی به نخست وزیر سابق این کشور به وسیله یک تفنگ از پشت سر انجام شده است و به دنبال آن آبه در حالی که خون از بدن او جاری شده بر روی زمین افتاده و بیهوش شده بود.

رسانه ها اعلام کردند که نخست وزیر سابق ژاپن پس از انتقال به بیمارستان در پی از این حمله، هیچ علائم حیاتی نداشته است.

«فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن در همین رابهط ضمن تایید این خبر گفته بود که شرایط و حال جسمانی شینزو آبه به شدت وخیم است.

این حمله باعث واکنش شدید در سراسر جهان شد و رهبران کشورهای مختلف حمایت خود را از شینزو آبه ابراز و این حمله را محکوم کردند

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا