اجتماعی

هشدار جدی درباره شیوع آبله میمون/ علائم اولیه آبله میمون

به گفته یکی از مقامات مرتبط با مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالت متحده (CDC)، در پی افزایش موارد ابتلا به آبله میمونی تقاضا برای دریافت واکسن این بیماری نیز افزایش یافته است.

به گزارش روند بازار، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالت متحده (CDC) از شناسایی بیش از ۱۴۰۰ مورد ابتلا به آبله میمونی در ۴۴ ایالت و منطقه در این کشور خبر داد.

به نقل ایسنا، این سازمان همچنین نسبت به افزایش آمار مبتلایان به آبله میمونی در این کشور در آینده نیز هشدار داده است.

به گفته یکی از مقامات مرتبط با این سازمان، در پی افزایش موارد ابتلا به آبله میمونی تقاضا برای دریافت واکسن این بیماری نیز افزایش یافته است.

این مقام مسوول همچنین افزود: از آنجایی که علائم آبله میمونی معمولاً در عرض سه هفته پس از ابتلا به آن بروز می کند، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها انتظار دارد موارد ابتلا به این بیماری در این کشور در ماه‌های ژوئیه و اوت (ماه جاری و ماه آینده میلادی) روند افزایشی داشته باشد.

به گزارش سی ان بی سی، بر اساس آخرین گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در ایالت متحده، تاکنون بیش از ۱۱ هزار مورد ابتلا به آبله میمونی در سراسر جهان شناسایی شده است.

آبله میمونی بیماری نادر ویروسی است که بین انسان‌ها منتقل می‌شود و به طور معمول این بیماری خفیف است و بیشتر افراد در مدت چند هفته کوتاه بهبود پیدا می‌کنند.

علائم اولیه بیماری آبله میمونی شامل تب، سردرد، درد عضلانی، کمردرد و ورم غدد لنفاوی و خستگی است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا