اقتصادی

صادرات خودرو ایران به روسیه نهایی می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در ماه‌های اخیر مذاکراتی برای صادرات خودروهای تولید ایران به روسیه انجام شده که امیدواریم این مذاکرات به زودی نهایی شود.

به گزارش روند بازار به نقل از فارس سیدرضا فاطمی امین در حاشیه افتتاح بیست و ششمین نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه با بیان اینکه ایران برای اولین بار در این نمایشگاه شرکت کرده است، گفت: ۵۰ شرکت ایرانی در این نمایشگاه حضور دارند که حدود ۹درصد از کل شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بازدید مسئولین وزارت صنعت روسیه از نمایشگاه افزود: مسئولان این وزارتخانه در این بازدید تاکید کردند که قطعات خودروی تولیدی توسط ایران خوب است و برای استفاده از آن ابراز تمایل کردند.

وی افزود: در جنب نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه شرکت‌های ایرانی و روسی جلساتی را برگزار خواهند کرد و امیدواریم که این نمایشگاه به شناخت صنعت خودرو و قطعه‌سازی ایران کمک کند و امیدواریم که شاهد رشد قابل توجهی در مبادلات خودرو و قطعات بین ایران و روسیه باشیم.

فاطمی امین در رابطه به صادرات خودرو به روسیه اظهار داشت: در چند ماه گذشته مذاکراتی در این رابطه با روسیه آغاز شده و انشاء الله به زودی نهایی خواهد شد.

وی افزود: صنعت خودرو ایران در سال‌های گذشته به حد نصاب‌هایی رسیده و خوشبختانه به لحاظ فناوری و تکنولوژی و نوع قطعاتی که تولید می‌شود در حد بسیار مطلوبی قرار داریم بنابراین اگر بتوانیم مسائل اقتصاد کلان و اوضاع مدیریتی را در این صنعت اصلاح کنیم این صنعت در داخل و خارج از کشور می‌تواند برای ما افتخار آفرین باشد.

به گزارش فارس نمایشگاه اتومبیلیتی از امروز تا سوم شهریور ماه ۱۴۰۱ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مسکو با حضور حدود ۶۰۰ شرکت از ۱۸ کشور و در ۳۰ هزار متر فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا