اقتصادی

صادرات چای ۳۹ درصد افزایش یافت/ سوئیس، فرانسه و کانادا چای ایرانی خریدند

صادرات چای ایرانی در شش ماه سال جاری ۲۱.۶ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با سال قبل ۳۹ درصد افزایش داشته است.کشورهای سوئیس، فرانسه،کانادا ترکیه و هند از جمله مشتریان چای ایرانی هستند.


به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، آمار صادرات و واردات چای در شش ماهه نخست ۱۴۰۱ اعلام شد.در این مدت میزان صادرات چای حدود ۱۵۲۹۱ تن به ارزش حدود ۲۱.۶ میلیون دلار بوده که به ۲۲ کشور از جمله سویس، فرانسه،کانادا، ترکیه و هند صادر شده است.

میزان واردات چای نیز حدود ۴۴۴۲۱ تن به ارزش حدود ۲۴۴.۴ میلیون دلار بوده که از ۷ کشور هند، سریلانکا، امارات، کنیا،گین ویتنام و ترکیه وارد شده است.

بر اساس آمار گمرک میزان واردات چای در ۶ ماه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه به سال قبل افزایش ۳۲.۷ درصد افزایش و میزان صادرات این محصول نیز حدود ۳۹ درصد افزایش یافته است.

چای ایرانی و صادرات

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا