اقتصادی

صدور قطعنامه علیه ایران صرفا جنبه روانی دارد

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق درباره تحلیل‌ها درباره صدور قطعنامه به بهانه مسائل هسته‌ای علیه ایران گفت: تاریخ نشان داده که انتظارات و جو روانی مردم بر بازار ارز اثرگذار است؛ بنابراین اتفاقات و اخبارهای داخلی و خارجی بازار ارز را متاثر می‌کنند؛ اما اثر این اخبار و اتفاقات سیاسی معمولاً کوتاه مدت و موقتی است.

به گزارش روند بازار، یحیی آل اسحاق اظهار کرد: در شرایط کنونی نظر صاحب نظران اقتصادی بر این است که روابط سیاسی و به تبع آن روابط اقتصادی چشم انداز مثبتی دارد، هر شخص برای پیش‌بینی آینده فاکتورهایی در ذهن دارد؛ اما در مجموع با توجه به آرامش نسبی که در بازارها شکل گرفته و آمارهای خوبی که به گوش می‌رسد دورنمای مثبتی را در روابط سیاسی و مسائل اقتصادی پیش بینی می‌کنیم که مصداق‌های آن را در ثبات نسبی نرخ ارز، آرامش اقتصادی و آمارهای روبه بهبود می‌بینیم.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه آتیه اقتصاد کشور درخشان‌تر از گذشته خواهد بود، تاکید کرد:  یکی از اقدامات اتحادیه اروپا علیه ایران ایجاد فشارهای روانی از طریق ایجاد قطعنامه به بهانه مسئله هسته‌ای، یک بازی بین اتحادیه اروپا و آمریکا است؛ اما موضع جمهوری اسلامی ایران در روابط با نهادهای بین‌المللی کاملاً مشخص است.

وی افزود: بسط و گسترش دادن فضایی که اتحادیه اروپا در کشور ما ایجاد کرده کار درستی نیست؛ چون سفته بازان ارز به دنبال هر بهانه‌ای برای بر هم زدن ثبات نسبی این بازار هستند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق  اظهار کرد: مناسب‌ترین اقدام این است که بگذاریم مسئولان مربوطه یعنی سازمان انرژی اتمی و وزارت امور خارجه در این باره تصمیم بگیرند و مسائل را حل کنند و ما این موضوع را به بازارهای مالی از جمله ارز بسط ندهیم؛ چون وارد زمین کسانی می‌شویم که می‌خواهند به کشور ما آسیب بزنند.

وی در پایان بیان کرد: موضع جمهوری اسلامی کاملاً مشخص است و می‌دانیم که این موارد فقط آثار روانی دارد و حل خواهد شد؛ چون واقعیت‌های اقتصادی کشور ما کاملاً آشکار است و نباید بگذاریم عده‌ای سودجو فضای روانی جامعه را تخریب کنند؛ چون  سوداگران ارز به دنبال این هستند که با هر بهانه‌ای در این بازار نوسان ایجاد کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا