اقتصادی

تداوم صعودی قیمت طلا و سکه در روز تعطیلی بازار

قیمت طلا و سکه امروز هم با وجود تعطیلی بازار روند افزایشی دارد. این در حالی است که نرخ انس تا این لحظه نزولی گزارش شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز، چهارشنبه ۱۱ مرداد، قیمت طلا و قیمت سکه با وجود تعطیلی بازار به گزارش برخی منابع افزایشی است. روز گذشته، دولت به بهانه گرمای هوا، امروز و فردا را در سراسر کشور تعطیل اعلام و به دنبال آن، اتحادیه طلا نیز بازار را تعطیل کرد. با وجود این قیمت طلا و سکه روند صعودی دارد. اخیرا بازار به دلیل ایام تاسوعا و عاشورا یک هفته بسته بود اما انتظارات تورمی و معاملات بازیگران بزرگ بازار ارز و طلا، قیمت‌ها را صعودی کرده بود.

این در حالی است که در روزهای اخیر، قیمت طلا در بازارهای جهانی روند کاهشی دارد. اما قیمت طلا و سکه در ایران به دنبال روند افزایشی قیمت دلار و احتماالا نقش‌آفرینی مجدد معاملات پشت خطی، روند افزایشی به خود گرفته است. دلار از روز گذشته وارد کانال ۵۰ هزار تومانی شده امروز هم تا این لحظه، معاملات غیرقانونی فردایی همچنان در همین کانال در حال انجام است.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر، نرخ طلا در روندی افزایشی به دو میلیون و ۳۹۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است؛ حدود پنج هزار تومان بیشتر از دیروز.

آخرین نرخ سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر صعودی و ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است؛ حدود ۴۵۷ هزار تومان بیشتر از دیروز. نرخ سکه بهار آزادی نیز در روندی افزایشی، به ۲۶ میلیون هزار تومان رسیده که این نرخ حدود ۱۵۸ هزار تومان بیشتر از دیروز است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با ۴۸۴ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به شش میلیون و ۱۴۶ هزار تومان رسیده. اما حباب سکه بهار آزادی ۳۶ هزار تومان کلاهش را تجربه و به دو میلیون و ۹۳۴ هزار تومان رسیده است.

مطالعه بیشتر:علت افزایش قیمت دلار/ اسکناس آمریکایی خود را به کانال ۵۰ هزار تومانی رساند

همچنین در پنجمین روز هفته، نیم سکه با قیمت ۱۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله می‌شود؛ ۲۲۸ هزار تومان بیشتر از دیروز.

امروز ربع سکه، ۲۳۲ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و با نرخ ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود.

قیمت سکه گرمی نیز به شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است؛ ۸۳ هزار تومان بیشتر از روز گذشته.

تداوم روند کاهشی قیمت انس

امروز اما قیمت جهانی طلا همچون روز گذشته روند کاهشی دارد. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

این روزها اونس روندی نوسانی دارد. طلای جهانی در ۳۰ روز گذشته حدود ۱.۳۴ درصد رشد قیمت داشته است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی همانند دیروز کاهشی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود ۱,۹۴۹.۳۱ دلار رسیده، این به معنای کاهش حدود ۰.۱۵ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

قیمت طلای جهانی در نیمه ابتدایی هفته گذشته با نوسانات مثبت و ناپایداری همراه بود؛ اما پس از جلسه بانک مرکزی و افزایش یک پله‌ای نرخ بهره، قیمت از محدوده ۱۹۸۰ دلار تا سطح ۱۹۴۲ دلار سقوط کرد و در نهایت با جبران بخشی از زیان خود، در قیمت ۱۹۵۹ دلار، هفته معاملاتی گذشته را به پایان رساند. در روزهای اخیر نیز قیمت طلا در بازارهای جهانی همچنان کاهشی است.

افزایش قیمت طلا و سکه تحت تاثیر بازار ارز

امروز همچون روز سه‌شنبه با وجود روند کاهشی قیمت طلا در بازارهای جهانی، در بازار داخلی طلا و سکه روند افزایشی داشتند. روز گذشته سکه امامی وارد کانال ۲۹ میلیون تومان شده بود و امروز هم افزایش قیمت در این کانال را ادامه داد. قیمت سکه بهار آزادی نیز که روز گذشته بر خلاف طلا و سکه امامی، کاهش را تجربه کرده بود، امروز روند صعودی داشت و وارد کانال ۲۶ میلیون تومانی شد.

این روند با وجود تعطیلی بازار طلا و ارز، تحت تاثیر افزایش قیمت دلار و معاملات غیرقانونی پشت خطی بر بازار طلا حاکم شد. امروز معاملات غیرقانونی دلار در کانال ۵۰ هزار تومان در حال انجام است هر چند به نظر می‌رسد قیمت‌ها روند کاهشی دارند.

از میان اخبار سیاسی، آنچه در این هفته بر قیمت دلار اثر گذاشت، خبر شکایت ایران از کره جنوبی بود. پیش از این دولت بارها وعده آزادسازی ۷ میلیارد دلار بلوکه شده ایران در این کشور را داده بود اما حالا خبر رسیده که این کشور قصد آزادسازی منابع بلوکه شده ایران را ندارد و کار به شکایت ایران رسیده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا