اقتصادی

صندوق قرض الحسنه وقف در کشور راه اندازی می‌شود

خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، از راه اندازی صندوق قرض الحسنه وقف در کشور خبر داد.

به گزارش روند بازار به نقل از تحلیل‌بازار، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی ظهر دوشنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی شهرک پرتودهی کوثر شیراز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نزدیک به ۳ سال است که سازمان اوقاف در بحث دانش بنیان وارد شده و ۳۶ شرکت تاکنون ثبت شده که مدیریت اغلب این شرکت‌ ها توسط بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه مجموعه دانش سلامت کوثر فارس ۱۰۰ درصد موقوفه است، افزود: اکنون با ایجاد شهرک پرتودهی در حوزه بهره‌ وری محصولات کشاورزی و … وارد خواهد شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور؛ حفظ اصل وقف، افزایش منافع موقوفات و اجرای نیت را سه اصل مهم در حوزه وقف دانست و اضافه کرد: موقوفاتی که در سطح کشور از توان مالی خوبی برخوردار بوده‌ اند برای ورود به حوزه دانش بنیان هدایت شده‌ اند.

حجت الاسلام خاموشی تصریح کرد: موقوفه دانش سلامت کوثر نیز یکی از موقوفات ممتاز کشور است که اکنون عملیات اجرایی شهرک پرتودهی این موقوفه در شهرک صنعتی شیراز آغاز شده است.

وی گفت: پرتودهی در کاهش میزان ضایعات محصولات باغی و کشاورزی تأثیر زیادی دارد که بزودی این مرکز در شیراز افتتاح خواهد شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همچنین با بیان اینکه سرمایه گذاری این شهرک از محل موقوفات تهران و زمین توسط موقوفه دانش سلامت کوثر تأمین شده است، افزود: این شهرک ظرف یکسال آینده با همکاری سازمان انرژی اتمی به بهره‌ برداری خواهد رسید.

حجت الاسلام خاموشی اعلام کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد تجهیزات این کارخانه ساخته شده و قطعاً تجهیزات مورد نیاز این مجموعه تا چند ماه آینده تکمیل و آماده انتقال و نصب خواهد بود.

وی افزود: سرمایه مورد نیاز برای ساخت تجهیزات این شهرک ۱۶۷ میلیارد تومان است که با هزینه زمین و عملیات عمرانی حدود ۲۶۰ میلیارد تومان مجموع هزینه‌ ها خواهد بود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: ایجاد این شهرک پرتودهی گام مؤثری در مسیر جهش اقتصادی و بهینه سازی و حفظ محصولات کشاورزی، سم زدایی و آفت زدایی از محصولات خواهد بود.

حجت الاسلام خاموشی پیش بینی کرد بازگشت این سرمایه گذاری حدود ۴ سال زمان ببرد.

وی بیان کرد: پیشنهاد ایجاد بانک وقف داده شده است و موافقت اولیه تاکنون برای ایجاد صندوق قرض‌ الحسنه وقف صادر شده است.

خاموشی اضافه کرد: موضوع وقف پول می‌ تواند باب تازه‌ ای از وقف در جامعه باشد که اکنون مراحل فقهی آن در حال پیگیری است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا