ورزش

ضعیف‌ترین و قوی‌ترین تیم‌های تاریخ جام جهانی

پایگاه خبری بلیچر در یکی از گزارش های خود، بعد از بررسی کردن کیفیت تیم های مختلف ادوار جام جهانی، برزیل ۱۹۷۰ را بهترین تیم تاریخ دانست.

به گزارش روند بازار به نقل از خبر فوری، جام جهانی معمولا رویدادی است که در آن به نحو کامل، تقابل تیم های ضعیف و قوی را مشاهده می کنیم. این رویداد ورزشی نمایشگاه تیم های قوی و ضعیف مختلف است. در این رقابت ها، گاه برخی تیم ها به شدت قدرتمند و گاه بسیار ضعیف ظاهر می شوند.

در این گزارش قصد داریم ضعیف ترین و قوی ترین تیم های حاضر در ادوار جام جهانی را معرفی کنیم:

ضعیف ترین تیم حاضر در ادوار جام جهانی


تیم ملی کره جنوبی در جام جهانی ۱۹۵۴ ضعیف ترین تیم حاضر شده در ادوار جام جهانی است. این تیم هر سه بازی گروهی خود را باخت و با دریافت ۱۶ گل و بدون گل زده از دور مسابقات حذف شد.

بعد از کره جنوبی سال ۵۴، زئیر در جام جهانی ۱۹۷۴ بدترین عملکرد را در جام های جهانی داشته است. این تیم آفریقایی عملکردی شبیه به کره سال ۵۴ داشت و تفاوتش با کره این بود که دو گل کمتر دریافت کرد. زئیر هر سه بازی خود را باخت و ۱۴ گل دریافت کرد و هیچ گلی هم به ثمر نرساند.

تیم ضعیف سوم هم عربستان سعودی جام جهانی ۲۰۰۲ است. این تیم هر سه بازی دور گروهی خود را باخت و با دریافت ۱۲ گل و بدون گل زده یکی از بدترین عملکردها را در تاریخ جام جهانی داشت.

قوی ترین تیم حاضر در جام جهانی

به لحاظ عملکرد کلی، برزیل بهترین تیم حاضر در ادوار جام جهانی است. سلسائو ۵ بار قهرمان و ۲ بار نایب قهرمان جام جهانی شده است. بعد از برزیل، آلمان پرافتخارترین تیم جام جهانی است. مانشافت ۴ بار قهرمان و ۴ بار نایب قهرمان شده است. ایتالیا نیز سومین تیم پرافتخار جام های جهانی است. لاجوردی ها ۴ بار قهرمان و ۲ بار نایب قهرمان این مسابقات شده اند.

اما کدام تیم در یک جام جهانی بهترین عملکرد را داشته است؟ باز هم نام برزیل در صدر فهرست به چشم می خورد. برزیل جام جهانی ۱۹۷۰ شاید بهترین تیم ادوار جام جهانی باشد. پایگاه خبری بلیچر در یکی از گزارش های خود، بعد از بررسی کردن کیفیت تیم های مختلف ادوار جام جهانی، برزیل ۱۹۷۰ را بهترین تیم تاریخ دانست. این تیم پر از ستاره بود. در راس این ستاره ها نام پله افسانه ای به چشم می خورد. به جز پله، کارلوس آلبرتو، ژایرزینیو و توستائو و… از دیگر ستاره های آن تیم استثنایی بودند.

برزیل جام جهانی ۱۹۷۰ تمام بازی های خود را مقتدرانه برد. برزیل در گروه سوم با انگلستان، چکسلواکی و رومانی هم گروه بود. سلسائو هر سه دیدار خود را مقتدرانه برد و با امتیاز کامل راهی مرحله حذفی شد.

در مرحله حذفی، پله و یارانش ابتدا پرو قدرتمند را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست دادند. سپس، اوروگوئه را ۳ بر ۱ برده و در فینال هم ایتالیای قدرتمند را با نتیجه ۴ بر ۱ در هم کوبیدند و قهرمان جام جهانی شدند و همچنین، توانستند جام ژول ریمه را به خانه ببرند. جام ژول ریمه به تیمی می رسید که ۳ بار قهرمان جام جهانی شود. تا پیش از فینال ۱۹۷۰، ایتالیا و برزیل، هر کدام ۲ بار قهرمان شده بودند. با پیروزی برزیل بر ایتالیا، قهرمانی سلسائو به ۳ رسید و آنها جام ژول ریمه را به خانه بردند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری بلیچر، بعد از تیم فوتبال برزیل ۱۹۷۰، آلمان غربی ۱۹۷۴، اسپانیای ۲۰۱۰، برزیل ۱۹۵۸، برزیل ۱۹۶۲، برزیل ۱۹۸۲، مجارستان ۱۹۵۴، هلند ۱۹۷۸، برزیل ۲۰۰۲، هلند ۱۹۷۴، ایتالیا ۱۹۳۸، آلمان ۱۹۹۰، فرانسه ۱۹۹۸، اوروگوئه ۱۹۳۰، ایتالیا ۱۹۸۲، اوروگوئه ۱۹۵۰، آرژانتین ۱۹۸۶، آلمان غربی ۱۹۵۴، انگلیس ۱۹۶۶ و فرانسه ۱۹۸۶ بهترین تیم های جام جهانی در ادوار مختلف هستند.


منبع: خبر فوری

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا