اقتصادی

طراحی سامانه احیای بنگاه‌های راکد برای مشارکت سرمایه‌گذاران جدید

مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت از طراحی سامانه احیای بنگاه‌های راکد برای مشارکت سرمایه‌گذاران جدید در طرح های بالای ۶۰ درصد خبر داد.

روند بازار – به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا هادی، مدیرکل دفتر امور طرح های وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در راستای افزایش بهره‌وری سرمایه، احیاء واحدها و طرح‌های نیمه تمام و راکد، در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

وی افزود: در گام نخست، از بین ۳۹۰۰ طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد، پروژه‌هایی که بیش از ۶ ماه از تاریخ توقف آنها گذشته است شناسایی شده و تاکنون مشکلات و راهکارهای حل مشکل ۲۸۵ بنگاه که فعالیت اجرایی آنها کاملا متوقف است احصا شده است.

به گفته این مقام مسئول، اهم مشکلات شناسایی شده، شامل مشکلات مدیریتی، مشکلات مالی، تامین مواد اولیه و مشکلات زیرساختی نظیر کاربری زمین، اخذ موافقت زیست محیطی و تامین آب، برق و گاز است که برخی طرح‌ها با بیش از یک مشکل مواجه‌اند.

هادی ادامه داد: در بین این طرح‌ها، ۱۴۰ مورد مشکلات مدیریتی، ۱۲۰ مورد مشکلات مالی، ۸۰ مورد تامین مواد اولیه و ۱۱۵ مورد با مشکلات زیرساختی شناسایی شده است.

مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حدود ۴۰۰ بنگاه با پیشرفت کند در حال اجرا هستند و عمدتاً مسائل مالی آنها در ستاد تسهیل در دست پیگیری است.

وی تصریح کرد: در این راستا کار گروهی در دفتر امور طرح‌ها جهت پایش مستمر و رفع مشکل این پروژه‌ها تشکیل شده تا شاهد راه‌اندازی هرچه سریعتر اینگونه واحدها باشیم.

هادی افزود: همچنین برای تکمیل طرح های نیمه‌تمام که سرمایه‌گذاران آن‌ها تمایل به مشارکت یا واگذاری پروژه به سرمایه‌گذاران جدید دارند، سامانه احیای بنگاه‌های راکد طراحی شده است که در این سامانه متقاضیان سرمایه‌گذاری جدید می‌توانند واحدهای تملیکی، راکد و یا طرح‌های نیمه تمام که عملیات اجرایی آنها متوقف است را ملاحظه کنند و با بررسی شرایط آنها از جمله میزان پیشرفت فیزیکی، ارزش دارایی ها، نوع فعالیت، میزان تسهیلات دریافتی قبلی، بدهی و غیره، تا نسبت به مشارکت یا خرید بنگاه تصمیم‌گیری نمایند.

مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: جهت تسریع در عملیاتی شدن این مهم، برای حدود ۱۳ هزار طرح نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد اطلاع رسانی لازم انجام می‌شود تا بنگاه‌ها در صورت تمایل نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه مذکور اقدام نمایند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا