اقتصادی

طرح⁧ تحقیق و تفحص از سازمان بورس⁩

روند بازار به نقل از تسنیم نوشت: عضو هیئت رئیسه مجلس گفت:جهت بررسی رانتها و مفاسد رخ داده و حمایت از حقوق سهامداران طرح ⁧ تحقیق و تفحص از سازمان بورس⁩ با امضای ۵۰نماینده تدوین و در کمیسیون اقتصادی تصویب و بزودی در جلسه علنی مطرح می‌شود.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به شرایط و وضعیت بازار بورس، اظهار داشت: متوسط زیان سهامداران در بورس به ۵۰درصد رسیده و کسانی که اوایل تابستان وارد بورس شدند، حتی تا ۷۰درصد سرمایه‌شان آب رفته است.

وی با بیان اینکه چه کسی پاسخگوی نابودی سرمایه مردم است؟ ادامه داد:‏کنترل بورس دست دولت است اما احساس مسئولیت ندارد که همین مسئله باعث نگرانی است.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص دلیل ریزش شاخص بورس گفت: واقعیت این است که یک ریسک سیاسی داشتیم به اسم ریسک سیاسی ترامپ که با اتفاقی که چهارشنبه افتاد خنثی شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید ⁧ سازمان بورس⁩ مستقل شده و دولت نتواند هر طور خواست یکه تازی کند، افزود: ‏در این راستا تدوین طرح ⁧ استقلال بورس از دولت⁩ را آغاز کرده‌ایم.

حجت الاسلام موسوی لارگانی تصریح کرد: همچنین جهت روشن شدن وقایع رخ داده در بورس، بررسی رانتها و مفاسد رخ داده و حمایت از حقوق سهامداران طرح ⁧ تحقیق و تفحص از بورس⁩ هم با امضای ۵۰نماینده تدوین و در کمیسیون اقتصادی تصویب و بزودی در جلسه علنی مطرح می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا