اجتماعی

جزئیات طرح اختصاص بنزین به اشخاص به جای خودرو

سرپرست منطقه آزاد قشم درخصوص طرح اختصاص بنزین به اشخاص گفت: قرار بر این است که این طرح ابتدا در جزیره کیش شروع شود و به فاصله سه هفته دیگر در قشم کلید بخورد و مدت زمان اجرای طرح یک ماه است.

به گزارش روندبازار به نقل از تجارت‌نیوز، طرح اختصاص بنزین به اشخاص به جای خودروها ابتدا کجا آغاز می‌شود و جزئیات آن چیست؟

آنطور که ایلنا نوشته افشار فتح‌اللهی، سرپرست منطقه آزاد قشم در نشست خبری امروز با بیان اینکه اجرای طرح بنزینی در کشور یک اتفاق میمون و مبارک است، اظهار کرد: همواره در بحث توزیع یارانه که عنوان هدفمندی یارانه‌ها را دارد، اقشار ضعیف کمترین بهره را از یارانه دارند و اقشار مرفه بیشترین بهره را از یارانه‌ها بردند. از این رو برای بنزین قرار بر این است که در دو منطقه قشم و کیش طرح جدید بنزینی به صورت پایلوت به اجرا برسد.

وی ادامه داد: قرار بر این است که به جای پرداخت یارانه به خودرو یارانه به خانوار تعلق بگیرد و به هر کد ملی ١۵ لیتر بنزین با قیمت ١۵٠٠ تومان اختصاص پیدا می‌کند که این سهمیه به حساب خانوار واریز می شود و افراد می توانند نسبت به فروش آن با قیمت آزاد اقدام کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در چه بازه زمانی این طرح در دو منطقه آزاد به اجرا می‌رسد و فروش این سهمیه چه سازو کاری دارد، گفت: سامانه پرداخت را وزارت اقتصاد طراحی کرده است و فعلا جزییاتی از آن نداریم. قرار بر این است که این طرح ابتدا در جزیره کیش شروع شود و به فاصله سه هفته دیگر در قشم کلید بخورد و مدت زمان اجرای طرح یک ماه است.

سرپرست منطقه آزاد قشم درخصوص اینکه در طول یک ماه چطور اثرات تورمی ارزیابی می شود، گفت: این ارزیابی‌ها فقط برای نحوه اجرای طرح بنزینی است و نه اثرات تورمی.

فتح الهی ادامه داد : در حال حاضر ١۶٧ هزار نفر در قشم زندگی می‌کنند که به هر فردی که از یک سال قبل در قشم ساکن بوده این سهمیه تعلق می گیرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا