اجتماعی

طرح جدید برای توزیع شیر در مدارس

انجمن صنایع لبنی طرحی را ارائه کرده است که شیر در همه مدارس ابتدایی کشور توزیع شود.

به گزارش روند بازار به نقل از فارس، در دومین همایش زنجیره لبنی ایران که هفته جاری برگزار شد فعالان زنجیره لبنی ایران ۴ اقدام فوری زیر را در خصوص کاهش هزینه های‌ملی روندهای جاری خواستار شدند.

فعالان این صنعت در این همایش، توسعه تولید شیر خام با اولویت دامداریهای کوچک مقیاس در مناطق غیر برخوردار را با همکاری دولت خواستار شدند زیرا معتقدند دامداری‌های کوچک نقش موثری در تولید شیرخام دارد بویژه در مناطق محروم اهمیت آن محسوس‌تر است.

این فعالان همچنین به اجرای طرح توزیع شیر در مدارس ابتدائی ۵ دهک جمعیت کم برخوردار از محل بودجه عمومی تاکید کردند، آنها حتی طرحی را در این باره ارائه کردند که اجرای طرح توزیع شیر مدارس را تسهیل خواهد کرد.

محمدرضا بنی طبا در باره طرح انجمن صنایع لبنی درباره توزیع شیر مدارس گفت:‌ «در این طرح کارخانه‌های لبنی حدود ۱۳ درصد از حاشیه سود خود را به شرط حمایت دولت کم می‌کنند تا شیر مدارس در سطح مدارس ابتدایی کل کشور توزیع شود.»

سخنگوی انجمن صنایع لبنی گفت:‌ دولت هم می تواند به ازای آن ۹ درصد ارزش افزوده را از کارخانه های لبنی نگیرد و با حمایت این دو بخش شیر در همه مدارس ابتدایی توزیع خواهد شد.

فعالان صنعت لبنی همچنین حمایت و اختصاص امکانات دولتی در حوزه لجستیک با هدف کاهش هزینه‌های توزیع و فروش در برنامه هفتم را خواستار شدند آنها معتقدند که در بسیاری از موارد بدون حمایت های دولتی هزینه های تولید بالا می رود.

آنها در آسیب شناسی که انجام داده‌اند، مشکلات زیادی را درتامین و توزیع شناسای کرده اند و به این دلیل همکاری مشترک بین بنگاهی در زنجیره بالا دستی به ویژه در حلقه های تأمین ، توزیع و شبکه فروش را می خواهند.

این فعالان تاکید دارند در برهه ای قرار داریم که تورم و کاهش قدرت خرید مردم ، تاب آوری کسب و کارها ، امنیت و سلامت غذایی جامعه ایرانی را در میانه بحران جدی قرار داده است، از سوی دیگر کاهش میانگین سرانه مصرف به کمتر از ۷۰ کیلو گرم و بسیار کمتر از آن مورد مصرف در ۵ دهک کم برخور دار جامعه پایداری و بقاء فعالان کل زنجیره از تأمین، تولید و توزیع فرآورده‌ها را دچار مخاطره جدی نموده است.

کار آفرینان و صاحبان کسب و کار زنجیره لبنی تصریح کردند که عبور از بحران های فزاینده موجود را جز در محدوده اقتصاد آزاد با حذف قیمت گذاری دستوری و حذف موانع و تسهیل صادرات به ویژه حذف دلار چند نرخی را ممکن نمی دانند.

آنها خواستار گفتگوی دولت و بخش خصوصی را تنها راه عبور از برخی بحران ها عنوان کردند.

دومین همایش زنجیره لبنی ایران ۱۹ تیرماه امسال با حضور مسئولان و فعالان این بخش در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا