اجتماعی

بهره‌مندی ۷۵ هزار معلم مهرآفرین از کد استخدامی طرح رتبه‌بندی

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: ۷۵ هزار معلم طرح مهرآفرین با برگزاری آزمون استخدامی دارای ردیف کد طرح رتبه‌بندی می‌شوند.


به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، رضا حاجی‌پور در حاشیه نشست اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به میزبانی آمل در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: تمامی کارهای طرح رتبه‌بندی معلمان انجام شده و همه اقدامات لازمه جهت تایید مصوبات در مجلس صورت و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است.

وی افزود: این طرح می‌بایست در اجرائیات دولت قرار می‌گرفت و در حوزه معاونت طرح‌های اصحابی وزارت آموزش و پرورش، مدیریت سازمان استخدامی وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه به اتمام می‌رسید که خوش‌بختانه انجام شده است.

حاجی‌پور با بیان اینکه آموزش و پرورش آمادگی کامل بر اجرای این طرح را دارد، گفت: اکنون در امر تامین بودجه این طرح است که ابلاغ آن مصوب شده و علی‌الحساب بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان حقوق معلمان واریز شده ‌تا در قالب همان رتبه‌بندی به اجرا درآورند؛ کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در کنار معلمان هستند با توجه به اینکه دولت موظف به اجرای این طرح در آموزش و پرورش است تا این اتفاق بیافتد.

سخنگوی کمیسیون آموزش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم‌اکنون برای تعین تکلیف ۷۰ هزار نفر از معلمان در اجرای طرح مهرآفرین مقدمات کار اولیه انجام شده است، عنوان کرد: این بخش از معلمان نگرانی نداشته باشند چرا که در زمان جذب آنها ردیف کد استخدامی نداشتند با توجه به آوردن سازمان استخدامی به مجلس و کمیسیون، کدی را در قالب برگزاری آزمون از این معلمان داده شود.

وی خاطرنشان کرد: در این آزمون هیچ معلمی حذف یا رد نمی‌شود بلکه فقط بر مبنی برگزاری آن آزمون، با دریافت ردیف کد، سازمان استخدامی به طور قانونمند کار این معلمان را انجام خواهد داد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا