اجتماعی

وعده جدید در مورد طرح رتبه‌بندی معلمان

طرح رتبه‌بندی معلمان یکی از مطالبات اصلی و مهم آنهاست که با وجود وعده‌های چند باره هنوز محقق نشده است. حالا وزیر آموزش و پرورش گفته است که اجرای این طرح در زمان مناسب آغاز می‌شود.

به گزارش روند بازار، معلمان سال‌هاست که بر اجرای طرح رتبه‌بندی تاکید می‌کنند. وزیر آموزش و پرورش در جدیدترین وعده در این مورد گفته است که اجرای این طرح در زمان مناسب آغاز می‌شود.

به نقل از تسنیم، یوسف نوری گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان که قریب به ۱۰ سال است کلید خورده از دوشنبه هفته آینده در کمیسیون دولت مطرح می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آخرین وضعیت طرح رتبه‌بندی معلمان تصریح کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان قریب به ۱۰ سال است کلید خورده. لذا این طرح از دوشنبه هفته آینده در کمیسیون دولت مطرح و بلافاصله وارد دولت شده، اجرای آن نیز در زمان مناسب آغاز می‌شود.

نوری گفت: از ۳۱ شهریورماه سال گذشته امتیاز رتبه‌بندی برای معلمان سراسر کشور لحاظ خواهد شد.

رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه رتبه‌بندی معلمان

نمایندگان مجلس، در میانه‌های اسفند سال گذشته، برای تامین نظر شورای نگهبان، ایرادات این شورا به لایحه رتبه‌بندی معلمان را اصلاح کردند.

آنگونه که تسنیم گزارش داده بود، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه ۱۵ اسفند گفت: شورای نگهبان ایراداتی را نسبت به لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان مطرح کرده و لایحه به مجلس ارجاع شده و این لایحه نیز به کمیسیون آموزش و تحقیقات به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع شده است. این کمیسیون نیز پس از ارزیابی، اصلاحات مد نظر شورای نگهبان را نسبت به لایحه مذکور صورت داده است.

وی با اشاره به آیین‌نامه داخلی مجلس افزود: بر اساس ماده ۱۸۲ آئین‌نامه داخلی قوه مقننه ، در فصل بررسی بودجه باید بلا انقطاع در کل ایام هفته جلسات بررسی بودجه را ادامه بدهیم و موضوع دیگری در دستور جلسه علنی قرار نگیرد، اما ماده ۱۸۲ تبصره‌ای دارد که طبق آن اگر مطالب فوری و فوتی اعم از طرح‌ها و لوایح دو فوریتی و غیره پیش آید که به تشخیص مجلس تأخیر آن موجب زیان شود باید درباره آنها تصمیم‌گیری شود.

رئیس مجلس ادامه داد: بنابراین اکنون در جلسه، رای‌گیری خواهیم داشت تا پیشنهاد کمیسیون آموزش برای اصلاحات این لایحه مورد بررسی و رای‌گیری قرار گیرد.

پس از اظهارات رئیس مجلس لایحه رتبه‌بندی معلمان به رای نمایندگان گذاشته شد و اصلاح آن به تصویب وکلای‌ملت مجلس رسید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا