اقتصادی

ارائه طرح ساخت مسکن استیجاری

سرپرست سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ما باید در ساخت مسکن استیجاری پیشگام باشیم و بر این اساس، بنیاد مسکن طرح ساخت مسکن استیجاری را به دولت پیشنهاد داده‌ است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، عزیزالله مهدیان امروز در مراسم تودیع خود و معارفه اکبر نیکزاد ثمرین بعنوان رئیس جدید بنیاد مسکن، با بیان اینکه نهاد بنیاد مسکن پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل و در حوزه مسکن محرومان فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: از ابتدا تاکنون بیشتر فعالیت‌های بنیاد مسکن در حوزه ساخت مسکن محرومان بوده است و در بحث بازسازی مناطق جنگ‌زده بنیاد مسکن فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای انجام داد. این بنیاد از سال ۱۳۶۰ که فعالیت خود را شروع کرده همراه با جنگ اقدامات مؤثری در حوزه بازسازی انجام داد به‌طوری‌که یک واحد مسکونی را دو تا سه بار بازسازی می‌کرد اما به دلیل آنکه دوباره بمباران می‌شد مجبور بود از ابتدا دوباره ساخت آن را آغاز کند.

سرپرست سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: بنیاد مسکن نهادی در حوزه ساخت مسکن است که همگام با بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام فعالیت خود را انجام می‌دهد و نمایندگی‌های بسیار گسترده‌ای در سراسر شهرهای مختلف دارد.

وی تصریح کرد: ضرورت تأمین مسکن برای محرومان بسیار مهم است و مشکلات خود را دارد که البته خوشبختانه در سال‌های اخیر این اقدامات توسعه یافته‌است.

مهدیان با اشاره به این که بنیاد مسکن تاکنون ساخت پنج هزار مسکن محرومان را آغاز کرده‌است، گفت: ساخت مسکن شهری برای خانواده‌های محروم در شهرها به دلیل آنکه رقم بالاتری دارد دشوار است، بنابراین ما اولویت ساخت مسکن محرومان را در روستاها ادامه می‌دهیم.

وی افزود: بنیاد مسکن ساخت مسکن استیجاری را به دولت پیشنهاد داده‌است. ما باید در ساخت مسکن استیجاری پیشگام شویم و این موضوع هم در دولت مطرح شده و امیدواریم بتوانیم آن را در دستور کار خود قرار دهیم.

مهدیان بیان کرد: زمینه فعالیت کار دولت جدید فراهم‌شده و امیدواریم قول‌هایی که در این خصوص داده‌اند را بتوانیم اجرا کنیم.

منبع: مهر

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا