اجتماعی

طرح صیانت، علت کندی اینترنت است؟

مهرداد ویس کرمی دبیر کمیسیون مشترک طرح صیانت می گوید: کندی اینترنت ارتباطی به طرح صیانت ندارد، شاید به دلیل برخی تجمعات باشد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، طرح صیانت، علت کندی اینترنت است؟

انتخاب نوشت: کرمی نماینده مجلس درباره علت اصلی کندی اینترنت، عنوان کرد: «دقیقا نمی‌دانم ولی شاید به دلیل برخی تجمعات باشد.»

وی تصریح کرد: «به هر حال برخی از این مسائل صنفی سو استفاده می‌کنند که این هم چه طرح صیانت باشد و چه نباشد، اتفاق می‌افتد.»

وی افزود: «این اتفاق در برخی کشور‌ها هم رخ می‌دهد. بالاخره حاکمیت باید مدیریت کند و با حفظ حقوق مردم و حقوق کلی کشور همیشه یک تصمیماتی می‌گیرد، ولی طرح صیانت یک نظمی به این تصمیمات می‌دهد.»

دبیر کمیسیون مشترک طرح صیانت در پاسخ به این پرسش که کند شدن اینترنت در هفته‌های اخیر ارتباطی به طرح صیانت دارد یا خیر، بیان کرد: «خیر، مطلقا ارتباطی ندارد. شاید به مسائل اجتماعی دیگر ربطی داشته باشد و این را باید از مسئولین مربوط پرسید. بنای طرح صیانت بر انسداد نیست و هیچکدام از ما هم چنین دیدگاهی نداریم. این اصلاحات جدید هم که انجام شده، در راستای این است که بحث انسداد مطرح نباشد. در طرح‌های اولیه یک چیز هایی بود ولی این طرح حداقل سه بار عوض شده است، کمااینکه در مجلس دهم هم بوده و آنجا هم چند بار عوض شده است.»

ویس کرمی ادامه داد: «طرحی که الان موجود است، خیلی از اختیارات را واگذار کرده است. در هر صورت الان هم در کشور این اتفاق می‌افتد، یعنی بدون طرح صیانت هم اگر مسئله حاد سیاسی و امنیتی پیش بیاید، حاکمیت تصمیم‌هایی این چنینی می‌گیرد. اما بحث انسداد کاملا خلاف چیزی‌ست که در مورد طرح می‌گویند. در حال حاضر هم که طرح صیانت اجرا نشده، این مسائل رخ می‌دهد و وجود دارد.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا