اقتصادی

‌‌‌‌‌‌‌‌آغاز طرح فروش ایران خودرو از فردا/ اختلاف تا ۲۳۶ میلیونی بازار و کارخانه؟

طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو، از فردا یکشنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ آغاز می‌شود. اختلاف قیمت کارخانه‌ای محصولات عرضه شده در این طرح، با بازار چقدر است؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، با وجود زیان و بدهی انباشته هنگفت و کیفیت پایین محصولات، خودروسازان هر هفته طرح‌های فروش خود را اجرا می‌کنند. جدیدترین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو نیز از فردا یکشنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ آغاز می‌شود.

طرح فروش فوق‌العاده (با موعد تحویل ۳ ماهه) برخی محصولات شرکت این شرکت (با روش قرعه کشی)، تا پایان روز پنج‌شنبه ۱۵ اردیبهشت، ادامه می‌یابد.

متقاضیان باید به سایت فروش محصولات این شرکت مراجعه کنند.

این طرح‌های قرعه‌کشی در حالی اجرایی می‌شوند که به گفته احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان، از هر هزار نفر، تنها دو نفر شانس برنده شدن دارند.

اخیرا، رئیس پلیس راهور ناجا از سازمان استاندارد و خودروسازان دعوت کرد هرچه زودتر از مردم به دلیل تولید خودرو با نازل‌ترین کیفیت عذرخواهی کنند و ایمنی خودروها را افزایش دهند (همشهری آنلاین).

طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو- ۱۱ اردیبهشت
طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو- ۱۱ اردیبهشت

محصولات ایران خودرو در بازار چند؟

حال سوال اینجاست که قیمت‌ها در طرح‌ فروش ایران خودرو، چقدر با بازار تفاوت دارد؟

با نگاهی به این تفاوت قیمت، می‌توان برآورد کرد که اگر اتفاق ویژه‌ای در بازار رخ ندهد، در زمان تحویل خودروها، رانت قابل توجهی نصیب خریداران می‌شود.

پژو پارس سال سفارشی (ELX)

متقاضیان ثبت‌نام در این طرح فروش فوق‌العاده، می‌توانند برای مثال پژو پارس سال سفارشی (ELX) با موتور xu7P را انتخاب کنند.

قیمت کارخانه‌ای این محصول، ۲۰۸ میلیون و ۹۵۷ هزار تومان است و پژو پارس سال به عنوان شبیه‌ترین خودرو به این محصول جدید ایران خودرو، در بازار، ۳۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

پژو پارس سال سفارشی

یکی دیگر از خودروهایی که هنگام ثبت نام در طرح فروش ایران خودرو عرضه می‌شود، پژو پارس سال سفارشی با موتور xu7P است.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۱۸۵ میلیون و ۲۹ هزار تومان است و و پژو پارس سال به عنوان شبیه‌ترین خودرو به این محصول جدید ایران خودرو، در بازار، ۳۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

پژو پارس TU۵

در طرح فروش، همچنین امکان گزینش پژو پارس TU۵ نیز وجود دارد.

قیمت کارخانه‌ای این محصول، ۱۷۶ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۳۷۶ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۷i اتوماتیک ۶ سرعته

یکی دیگر از خودروهایی که هنگام ثبت نام در طرح فروش ایران خودرو عرضه می‌شود، پژو ۲۰۷i اتوماتیک ۶ سرعته سقف قرمز است.

قیمت کارخانه‌ای این محصول، ۳۱۸ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان است. اما پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای، که شاید نزدیک‌ترین خودرو به این محصول جدید ایران خودرو باشد، در بازار، ۵۵۵ میلیون تومان داد و ستد می‌شود.

پژو آی ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای

متقاضیان همچنین در هنگام ثبت‌نام در این طرح خودرو، از امکان خرید پژو آی ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای نیز برخوردارند.

قیمت کارخانه‌ای این محصول، ۲۳۶ میلیون و ۳۴۴ هزار تومان تعیین شده است. اما پژو ۲۰۷i دنده‌ای، که شاید نزدیک‌ترین خودرو به این محصول جدید ایران خودرو باشد، در بازار، ۳۹۸ میلیون تومان داد و ستد می‌شود.

اختلاف قیمت کارخانه‌ و بازار

این ارقام، اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار را هنگام ثبت‌نام در این طرح ایران خودرو نشان می‌دهد.

فروشندگان، احتمالا پژو پارس سال سفارشی (ELX) را حدود ۱۰۴ و پژو پارس سال سفارشی را حدود ۱۲۸ میلیون تومان گران‌تر از کارخانه بفروش برسانند.

این تفاوت برای پژو پارس TU۵ احتمالا به حدود ۱۹۹ میلیون تومان می‌رسد.

همچنین فروشندگان، احتمالا پژو ۲۰۷i اتوماتیک ۶ سرعته را حدود ۲۳۶ و پژو آی ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای را حدود ۱۶۲ میلیون تومان گران‌تر از کارخانه بفروشند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا