اقتصادی

افتتاح نخستین طرح‌های مسکن حمایتی در نیمه اول ۱۴۰۱

معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت ۱۵ درصدی مسکن‌‌های حمایتی و افتتاح اولین گروه از این مسکن‌ها در نیمه اول سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش روند بازار، معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت ۱۵ درصدی مسکن‌‌ حمایتی و افتتاح اولین گروه از این مسکن‌ها در نیمه اول سال ۱۴۰۱ خبر داد.

محمود محمود زاده گفت: اطلاعات پیشرفت تعدادی از پروژه‌ها هنوز در سامانه‌ها ثبت نشدند و گزارش پیشرفت ۱۵ درصدی مربوط به دیوان محاسبات بوده است.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نیمه اول سال جدید اولین مرحله از پروژه‌های مسکن حمایتی به بهره برداری می‌رسد و اولین گروه‌های مشارکت کننده واحد‌های خود را تحویل خواهند گرفت.

پروژه طرح نهضت ملی مسکن و همچنین مسکن ملی از مهم‌ترین پروژه‌های مسکن حمایتی دولت است که پیشرفت فیزیکی مسکن ملی در شهر‌های مختلف به بیش از ۳۰ درصد رسیده و اراضی چهار میلیون واحد مسکونی نهضت ملی مسکن هم تامین شده است.

تاکنون اراضی بیش از دو میلیون واحد مسکونی تامین شده همچنین بیش از چهار میلیون نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند. به گفته وزیر راه وشهرسازی نیز کلنگ اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بسیاری از شهر‌ها از جمله همدان، کرمان، کرمانشاه و قم زده شده است. (باشگاه خبرنگاران جوان)

گرانی مسکن حمایتی


دولت سیزدهم که در ابتدا قیمت ساخت هر مترمربع مسکن حمایتی را دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در تابستان سال گذشته اعلام کرده بود، چندی پیش توضیح داد که بهای ساخت هر مترمربع واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن را چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فرض می‌کند.

حالا اما پیمانکاران بر اساس آخرین برآوردی که داشته‌اند قیمت ساخت مسکن حمایتی را متری ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان می دانند. چرا که در یک سال گذشته قیمت مصالح ساختمانی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش داشته است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا