اقتصادی

طلای جهانی ۵ دلار گران شد

قیمت طلا با کاهش ارزش دلار، افزایش یافت و کاهش اولیه ناشی از کاهش شدید در هفته گذشته را اندکی جبران کرد و هر اونس ۱۹۵۰.۵۵ دلار فروخته شد.

روند بازار – فارس به نقل از رویترز نوشت: قیمت طلا با کاهش ارزش دلار، افزایش یافت و کاهش اولیه ناشی از کاهش شدید در هفته گذشته را جبران کرد اما بر انتشار نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا در این هفته تمرکز دارد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۵.۴۳ دلار افزایش ۱۹۵۰.۵۵ دلار فروخته شد.

   قیمت طلا هفته گذشته ۴.۵ درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش از ماه مارس به شمار می رود. طلا هفته گذشته به اوج قیمت برابر با ۲۰۷۲.۵۰ دلار در هر اونس رسیده بود.

با آرامش یافتن سرمایه گذاران بر سر تاخیر در مورد بررسی بسته تجاری آمریکا و چین، ارزش دلار کاهش یافت و طلا را برای مالکان ارزهای دیگر ارزان تر ساخت.

قیمت_طلای_جهانی

جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا، درحالی که سوددهی اوراق قرضه آمریکا افزایش یافته و برداشت، مسیر حرکتی طلا را تاحدی تغییر داده اما عوامل بنیادین بازار به نظر سالم می رسند.

نتیجه نشست فدرال رزرو آمریکا چهارشنبه مشخص خواهد شد و بر احتمال تغییر راهبرد خود در ماه سپتامبر متمرکز خواهد بود.

گفته می شود، «فدرال رزرو در حال حاضر عجله ای برای توسعه ابزار حمایت مالی ندارد.»

با اجرای محرک های اقتصادی بی سابقه در جهان برای کاهش خسارت اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، قیمت طلا در بازارهای جهانی امسال ۲۸.۴ درصد افزایش یافته است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا