اقتصادی

طلا در یک قدمی ورود به کانال جدید

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: به دنبال تشدید مجدد تنش ها بین آمریکا و چین و در حالی که نگرانی ها از کندی ترمیم اقتصادی همچنان ادامه دارد قیمت طلا روز چهارشنبه اندکی افزایش داشت، اما تقویت ارزش دلار سبب شده تا قیمت طلا طی روزهای اخیر تضعیف شود.

روند بازار طلا – به دنبال تشدید مجدد تنش ها بین آمریکا و چین و در حالی که نگرانی ها از کندی ترمیم اقتصادی همچنان ادامه دارد قیمت طلا روز چهارشنبه اندکی افزایش داشت، اما تقویت ارزش دلار سبب شده تا قیمت طلا طی روزهای اخیر تضعیف شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد رشد به ۱۹۰۲ دلار و ۴ سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز نیز ۰.۰۷ درصد رشد داشت و به ۱۹۰۹ دلار رسید.

شاخص ارزش دلار به بالاترین رقم در طی ۸ هفته گذشته رسیده است. تقویت ارزش دلار سبب گرانتر شدن طلا برای کسانی شده که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

قیمت_طلای_جهانی

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیروز در سخنرانی نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت، چین باید برای «آزادسازی» ویروس کرونا در جهان مسئول شناخته شود. در واکنش به این اظهارات دولت چین ترامپ را به دروغگویی و سوء استفاده از تریبون سازمان ملل برای تحریک به رویارویی متهم ساخت.

سیاستگذاران ارشد اقتصاد آمریکا روز سه شنبه از احتمال اعطای کمک بیشتر به بنگاه های اقتصادی کوچک آسیب دیده از کرونا سخن گفتند، اما در مورد اینکه این کمک ها از چه وسعت و کیفیتی برخوردار باشند همچنان اختلاف نظر دارند.

در همین حال، چارلز ایوانز، رئیس فدرال رزرو شعبه شیکاگو گفته بانک مرکزی امریکا همچنان باید در مورد هدف گذاری تورمی خود بحث کند، اما ممکن است قبل از رسیدن نرخ تورم به متوسط ۲ درصد شروع به افزایش نرخ بهره نماید.

نرخ پایین بهره موجب پایین آمده هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و رشد قیمت فلز زرد می گردد.

به دنبال شیوع موج دوم کرونا در انگلیس، این کشور دور جدیدی از محدودیت های اجتماعی را اعمال کرده است. این محدودیت ها احتمالا تا ۶ ماه ادامه خواهد داشت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا