اقتصادی

طلا دوباره گران شد

روند بازار – تسنیم به نقل از رویترز نوشت: به دنبال تضعیف ارزش دلار و در حالی که سرمایه گذاران در انتظار نتیجه نشست سیاستگذاری فدرال ررو هستند تا سرنخ هایی از برنامه بانک مرکز آمریکا در مورد نرخ بهره و نرخ تورم به دست بیاورند، قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود.

به دنبال تضعیف ارزش دلار و در حالی که سرمایه گذاران در انتظار نتیجه نشست سیاستگذاری فدرال ررو هستند تا سرنخ هایی از برنامه بانک مرکز آمریکا در مورد نرخ بهره و نرخ تورم به دست بیاورند، قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۷ درصد افزایش به ۱۹۶۵ دلار و ۲۷ سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۴۶ درصد رشد به ۱۹۷۵ دلار و ۲۰ سنت رسید.

عاملی که سبب رشد قیمت طلا شده تضعیف ارزش دلار بود.

برایان لن، مدیر شرکت گلد سیلور سنترال در سنگاپور گفت: «به دلیل انتشار بیانیه فدرال رزرو در اواخر امروز، معامله گران عمدتا در حاشیه بازار قرار دارند… مردم منتظر شفاف تر شدن این قضیه هستند که فدرال رزرو می خواهد با استفاده از چه ابزارهای پولی ای از تورم بالای ۲ درصد حمایت کند.»

روند_بازار_طلا

بانک مرکزی آمریکا در ماه گذشته میلادی با اتخاذ یک رویکرد جدید، اعلام کرد که اجازه رسیدن نرخ تورم به بالای ۲ درصد را خواهد داد و نرخ بهره را برای مدتی طولانی تر در نزدیکی صفر نگه خواهد داشت.

ادوارد میر تحلیلگر موسسه کپیتال مارکتس در یادداشتی نوشت: «بازارها می خواهند ببینند که آیا فدرال رزرو لحن خود را تعدیل خواهد کرد یا اینکه در مورد نرخ بهره و نرخ تورم همان موضع ماه قبل را تکرار می کند… اما ما تردید داریم که فدرال رزرو لحن سابق خود را حفظ کرده باشد.»

کاهش نرخ بهره موجب تضعیف ارزش دلار و بازدهی کمتر اوراق قرضه دولت آمریکا می شود و اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا می برد.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته دموکرات ها آماده به تاخیر انداختن تعطیلات ماه اکتبر هستند تا به توافقی بر سر طرح بسته مالی ضد کرونا با جمهوری خواهان دست یابند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا