اقتصادی

طلا نزدیک به ۶ دلار ارزان شد

قیمت طلا در بازارهای جهانی به علت بهبود آمار اقتصادی آمریکا و چین که تقویت ارزش بازارهای اوراق قرضه را به دنبال داشت، ۵.۴۳ دلار ارزان شد.

به گزارش روند بازار به نقل از فارس ، قیمت طلا روز دوشنبه کاهش یافت.

این فلز گران‌بها روز جمعه به بالاترین رقم در بیش از یک هفته گذشته رسید زیرا افزایش ارزش اوراق قرضه، احساس ریسک کردن در بازار را تقویت کرد و در نتیجه از جذابیت طلا کاسته شد.

هر اونس طلا ۵.۴۳ دلار را کاهش یافت و ۱۲۸۰.۷۳ دلار فروخته شد؛ این فلز گران‌بها روز گذشته به ۱۲۸۸.۵۹ دلار در هر اونس رسید که بالاترین رقم از ۱۶ آوریل به شمار می‌رود.

وندانا بهارتی، فعال بازار طلا گفت: «بهبود هم در آمار مربوط به آمریکا و هم مربوط به چین داشتیم. این به تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن صدمه زد و در عوض به بهبود بازارهای اوراق قرضه کمک کرد.»

به علت آمارهای رشد سوددهی شرکت‌های صنعتی چین برای نخستین بار در ۴ ماه گذشته و تفسیر قوی از رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه نخست در هفته گذشته، ارزش بازارهای بورس امروز افزایش یافت.

افزایش ارزش اخیر اوراق قرضه ، طلا را تحت فشار نگه داشته است به طوریکه ذخایر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان ۰.۱۶ درصد کاهش یافت و به کمترین میزان از ۱۹ اکتبر برابر با ۷۴۶.۶۹ تن در روز جمعه رسید.

ذخایر این صندوق بیش از ۳ درصد از ابتدای این ماه کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا