اقتصادی

طلا و سکه امامی کاهشی شد

قیمت طلا و سکه امروز در مجموع روند کاهشی دارد. در روزهای اخیر دلار رفت و برگشتی را بین دو کانال ۵۰ و ۴۹ هزار تومانی تجربه کرد و امروز روند کاهشی دارد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز، یکشنبه ۱۹ شهریور تا لحظه تنظیم این خبر، قیمت طلا و سکه، در مجموع کاهشی است. قیمت طلا اندکی کاهش را تجربه کرد. همچنین قیمت سکه امامی نیز نزولی است اما سکه بهار آزادی اندکی افزایش قیمت را تجربه کرده‌. روز گذشته قیمت دلار نوساناتی را پشت سر گذاشت و پس از ورود موقت به کانال ۵۰ هزار تومانی، دوباره به کانال پایین‌تر بازگشت. امروز هم نرخ ارز روند کاهشی دارد.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر اندکی کاهشی است و دو میلیون و ۳۵۷ هزار و ۶۰۰ تومان معامله می‌شود؛ حدود ۱۵۰۰ تومان کمتر از روز گذشته.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۲۸ میلیون و ۱۵۹ هزار تومان است؛ حدود ۴۶ هزار تومان کمتر از دیروز.

اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی ۱۴ هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به حدود ۲۵ میلیون و ۶۰۷ هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۵۲ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و ۷۴۷ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز امروز ۷۶ هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به سه میلیون و ۱۵۸ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در دومین روز هفته، نیم سکه با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۰۰ تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، ۵۰ هزار تومان کمتر از روز گذشته در همین ساعات ست است. حباب نیم‌سکه اما با ۲۶ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، روی سه میلیون و ۹۷۳ هزار تومان ایستاده است.

امروز ربع سکه، با نرخ ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود که که تا لحظه تنظیم این خبر، ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت را نسبت روز روز گذشته در همین ساعات تجربه کرده است. حباب آن نیز نسبت به دیروز ۳۳ هزار تومان کاهش یافته و روی رقم چهار میلیون و ۶۳۸ هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی نیز بدون تغییر خاصی نسبت به روز شنبه، با قیمت شش میلیون تومان معامله می‌شود. حباب این سکه اما پنج هزار تومان افزایش قیمت داشته و به سه میلیون و ۲۳۱ هزار تومان رسیده است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

قیمت دلار این روزها با وجود تلاش بازارساز و تمایل آن به خبردرمانی، میل به افزایش دارد اما نمی‌تواند در سطح بالاتر باقی بماند. بر همین اساس روز گذشته معامله‌گران توانستند نرخ ارز را به کانال ۵۰ هزار تومان ببرد اما قیمت دلار در این سطح ماندگار نبود و به کانال ۴۹ هزار تومان بازگشت. امروز هم روند بازار کاهشی بود. هر چند معاملات غیرقانونی فردایی اندکی صعودی است.

در این میان، بازار طلا و سکه هم نوساناتی را پشت سر می‌گذارد. بر خلاف دیروز که قیمت طلا و سکه، افزایشی بود امروز بازار کاهش نرخ را در طلا و بیشتر قطعات سکه تجربه کرده است. بازار به واسطه تعطیلی‌های هفته گذشته و تعطیلات پیش رو، همچنان در رکود است. با وجود این کارشناسان اقتصادی معتقدند که منطقه فعلی، محدوده مناسبی برای خرید است. تحلیلگران فنی خریدهای پله‌ای را به معامله‌گران بازار طلا و سکه توصیه می‌کنند.

در همین راستا مجتبی دیبا کارشناس اقتصادی با اشاره به آرامش نسبی حاکم بر بازار طلا طی ماه‌های اخیر به تجارت‌نیوز گفت: «سکه امامی منطقه ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی که محدوده محافظت‌شده‌ای برای سکه است را شکست. بنابراین سقف مقاومتی بعدی برای این قطعه محدوده ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی را می‌توان در نظر گرفت. برای اطلاعات بیشتر گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ را مطالعه کنید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا