اقتصادی

طلا و سکه یک کانال عقب نشستند

قیمت دلار امروز به کف کانال ۴۸ هزار تومان نزدیک شد و همین کاهش قیمت تاثیر خود را بر قیمت طلا گذاشت. قیمت طلا بالاخره پس از مدت‌ها مقاومت یک پله عقب نشست و به دو میلیون و ۲۷۰ هزار تومان رسید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز به حدود ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. این کاهش قیمت این دید را در بازار ایجاد کرده که احتمالا دلار به زودی وارد کانال ۴۷ هزار تومان می‌شود. در نتیجه این امیدواری به کاهش قیمت دلار، به بازار طلا و سکه هم سرایت کرد.

سکه امامی هم بالاخره وارد کانال ۲۶ میلیون تومان شد و با قیمت ۲۶ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان معامله شد. اگرچه دوباره به کانال ۲۷ میلیون تومان برگشت. سکه بهار آزادی هم تنها ۱۰ هزار تومان با ورود به کانال ۲۳ میلیون تومانی فاصله دارد و امروز اول مرداد ماه با قیمت ۲۴ میلیون تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته حدود ۴۰۰ هزار تومان افت قیمت داشت.
نیم سکه هم کاهش ۲۵۰ هزار تومانی را تجربه کرد و به میانه کانال ۱۴ میلیون تومان رسید. قیمت ربع سکه هم با ۲۰۰ هزار تومان کاهش، ۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان به فروش رسید. قیمت سکه گرمی هم کانال ۶ میلیون تومان را از دست داد و به ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

اما روند قیمت‌ها در بازار چگونه است؟ به نظر می‌رسد کاهش قیمت دلار در بازار ادامه دارد و بازار طلا و سکه هم از این طریق تحت تاثیر قرار می‌گیرد. البته دو دیدگاه در بازار دلار غالب است؛ دیدگاه اول این است که با شروع ماه محرم، قیمت دلار کاهش پیدا می‌کند و این کاهش قیمت بر بازار طلا و سکه هم اثر می‌گذارد و قیمت‌ها را کاهشی می‌کند. اما دیدگاه دیگر این است که با اغاز مرداد ماه پول جدیدی وارد بازار می‌شود و قیمت دلار به مسیر صعودی بر می‌گردد و قیمت طلا و سکه هم کاهش قیمت خود را جبران می‌کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا