اجتماعی

هشدار به تهرانی‌‌ها / طوفان دوم در راه است

رئیس سازمان مدیریت بحران تهران از وقوع یک طوفان دیگر تا نیم ساعت آینده در جنوب تهران خبر داد و خسارات توفان قبلی را تشریح کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، علی نصیری رئیس سازمان پیش گیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد: ساعت ۱۵:۲۰ باد شدیدی وارد تهران شد و وزش آن ۱۵ دقیقه طول کشید.

وی افزود: در برخی نقاط تهران مانند خیابان ولیعصر تعداد اندکی درخت شکسته و بر روی خودروها افتاده است.

نصیری تصریح کرد: سه درخت بر روی خودروهای سمند، ۲۰۶ و برلیانس سقوط کرده‌اند. اما خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.

وی با اشاره به اینکه یک تیر چراغ برق هم سقوط کرده است گفت: بر اساس پیش بینی‌ها در روزهای آینده هم در تهران وزش باد را داریم البته برای تهران سیلاب پیش‌بینی نشده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: تا نیم ساعت آینده طوفان دیگری در راه تهران است که ضعیف‌تر از توفان قبلی است. این توفان از جنوب غرب وارد تهران شده و به سمت ورامین و سمنان عبور می‌کند. البته توان این توفان ۵۰ کیلومتر بر ثانیه تخمین زده شده، این در حالی است که سرعت توفان قبلی ۷۰ کیلومتر در ثانیه بود.

وی در پایان گفت: برای امشب رگبار و تگرگ و در مناطق شمالی، صاعقه و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. (مهر)

بارش باران و وزش باد شدید در تهران و اغلب استان‌ها


سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زردرنگ با اشاره به سامانه بارشی از امروز (۲ فروردین) تا جمعه (۵ فروردین) در اغلب استان‌های کشور نسبت به احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از کنار مسیل‌ها توصیه کرد.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند. این هشدار از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند. (ایسنا)

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا